Razziát tartott a rendőrség a dél-koreai repülőgép-baleset helyszínén
További Külföld cikkek
- A halálba zuhant egy várandós nő túrázás közben Görögországban
- Visszaadta a hivatalából eltávolított vécét egy volt brazil városi tanácsos
- Bejelentette lemondását Karl Nehammer osztrák kancellár
- Megkezdődött Jimmy Carter több napon át tartó hivatalos állami búcsúztatása
- Autó után kötött koporsóval drifteltek egy körforgalomban Romániában
A nyomozók a közlekedési minisztérium regionális légügyi hivatalának és a repülőtér üzemeltetőjének irodáit is átkutatták – áll a rendőrség közleményében. A hatóság a repülőgép üzemeltetésére és karbantartására, illetve a reptéri létesítmények működtetésére vonatkozó dokumentumokat keresett – közölte a Reuters hírügynökséggel az egyik rendőrtiszt.
Elmondása szerint a rendőrség utazási tilalmat rendelt el a Jeju Air vezérigazgatója és a cég egyik meg nem nevezett tisztviselője ellen, akiket a bíróság gondatlanságból elkövetett emberölésért akár öt évig terjedő szabadságvesztéssel vagy 20 millió von (5,4 millió forint) értékű pénzbírsággal is sújthat. A Jeju Air egyik igazgatója sajtótájékoztatóján közölte, hogy a vállalat együttműködik a rendőrséggel.
A pilótafülke hangrögzítőjéről származó adatok hangfájlokká alakítása csütörtökön befejeződött, ezek nagyon fontos információkkal szolgálhatnak a repülés utolsó perceiről – jelentette be a polgári repülésért felelős közlekedésiminiszter-helyettes a sajtótájékoztatóján. Mint korábban jelezték, a hanganyagokat várhatóan nem fogják megismertetni a publikummal, mivel a nyomozás részét képezik.
Mint mi is beszámoltunk róla, a koreai Jeju Air járata december 29-én reggel leszállás közben letért a kifutópályáról, és egy betonból épült kerítésfalnak ütközött a Szöultól mintegy 288 kilométerre délnyugatra fekvő Muan nemzetközi repülőtéren. A fedélzeten tartózkodó 181 ember közül csak a személyzet két tagja élte túl a balesetet. Két thaiföldi állampolgár kivételével az összes utas dél-koreai volt.
A balesetről több felvételt is közzétettek, akkor még a lehetséges okok között olyan feltételezések is voltak, miszerint madárraj csapódott a hajtóműnek. A dél-koreai közlekedési minisztérium később közölte, hogy az irányítótorony a landolás előtt madárveszélyre figyelmeztető jelzést küldött a gép pilótáinak.
David Learmount légiközlekedési szakértő a Sky Newsnak nem sokkal később úgy fogalmazott, hogy ha nem lett volna ott az a betonfal, akkor a gép utasai még most is élnének, majd hozzátette: Kulcsfontosságú annak kiderítése, hogy a pilóta miért nem tudta kiengedni a gép fékszárnyait vagy a futóművet. A dél-koreai nyomozók közölték, hogy a gép feketedobozainak egyikét elküldik elemzésre az Egyesült Államokba. A hatóság továbbá kiemelte: hogy a helyi légitársaságok által üzemeltetett összes Boeing 737-800-as típus futóművét külön vizsgálatnak vetik alá, miután
felmerült egy mechanikai hibával kapcsolatos gyanú is.
Repülésbiztonsági szakértők a robbanáshoz vezető körülmények között említették, hogy a repülőgépek leszállását segítő navigációs antennát a megszokott fémszerkezetű torony helyett ideiglenesen egy olyan betonfalra rögzítették, amely meglátásuk szerint túlságosan merev szerkezet, és túl közel építették a kifutópálya végéhez – írja az MTI.
A közlekedési minisztérium továbbra sem tud egyértelmű tájékoztatást adni a Muan repülőtér korszerűsítésének terveiről, amelyek miatt az irányítórendszert kiegészítő szerkezetre szerelték, de országos vizsgálatot rendeltek el az irányítórendszerek ellenőrzésére – mondta a polgári repülésért felelős miniszterhelyettes.
Az MTI információi szerint a hatóságok jelenleg a madarakkal való ütközés lehetséges hatásait is vizsgálják, illetve azt, hogy a repülőgép vezérlőrendszere a leszállás előtt megfelelően működött-e. Szakértők szerint sok kérdés maradt megválaszolatlanul, többek között, hogy miért nem engedett ki a futómű, és miért haladt ilyen nagy sebességgel a gép.
A kérdést „valószínűleg a balesetvizsgáló bizottság fogja megvizsgálni a különböző tanúvallomások és a vizsgálati eljárás összevetésével” – közölte a polgári légi közlekedést felügyelő földügyi minisztérium a sajtótájékoztatón.
Az Index balesetről szóló összefoglalóját IDE kattintva olvashatják.