Lemondott a szlovák védelmi miniszter
További Külföld cikkek
- Erőszakos tüntetések törtek ki Kínában, miután rejtélyes körülmények között meghalt egy diák
- Az Egyesült Államok három korábbi elnöke is részt vett Jimmy Carter gyászszertartásán
- Donald Trump: Putyin elnök találkozni akar
- Liz Truss nekiment a brit kormányfőnek, jogi lépésekkel fenyegeti
- Nem tetszik az oroszoknak, hogy Donald Trump rátenné a kezét Grönlandra
Annyira megtörte a szlovák légierő An-24-esének 42 emberéletet követelő magyarországi tragédiája Juraj Liska szlovák védelmi minisztert, hogy pénteken benyújtotta lemondását. Mikulás Dzurinda szlovák kormányfő mérlegelés nélkül elfogadta minisztere döntését.
Emberi mulasztás
Az Antonov Hejce mellett ütközött a Borsó-hegynek. A Koszovóból hazatérő gép katasztrófája 42 emberéletet követelt, mindössze egy utas, a magyar származású Martin Farkas élte túl a zuhanást.
A tragédia áldozatait csütörtökön temették el Eperjesen.
A gép katasztrófájának pontos oka egyelőre nem ismert, de a hatóságok a műszaki hiba lehetőségét kizárták. Minden valószínűség szerint a pilóta hibája okozta a gép balesetét.
Alternatívák
A hivatalos álláspont szerint az Antonovnak a Hernád völgyében repülve kellett volna megközelítenie a magyar határtól mindössze 15 kilométerre fekvő kassai repteret. A gép azonban három kilométerre letért a megközelítési útvonalról, ezért csapódhatott a Borsó-hegynek.
A körülbelüli eltérés a kijelölt útvonaltól (Térkép: lazarus.elte.hu)
Az Index fórumának egyik, légügyi szakemberektől hemzsegő topikjában felmerült alternatív elmélet szerint a gép egy másik megközelítési útvonalat, az egyenesen a Borsó-hegy felett áthaladót használta. A pilóta viszont az előírt 1100 méteres minimális megközelítési magasság alá süllyedt, így csapódhatott a hétszáz méternél magasabb hegynek.
A topik egyik hozzászólója a lent látható térképet tette közzé. Ezen H10 jelzéssel látható a kassai reptér hagyományos megközelítési útvonala. N133-as jelzéssel a szerencsétlenül járt An-24-es egy lehetséges útvonalát jelölték, mivel több helyről is megközelíthető a KEKED kilépőpont, amelynek közelében a kassai forgalom zajlik.
Az Antonov utolsó útja