Az utaskísérő vezette a ciprusi repülőgépet
További Külföld cikkek
- „A magyar kormányt nem nevezném a szövetségesünknek” – mondta Csehország külügyminisztere
- Leülnek vitázni az EP-listavezetők, de Deutsch Tamás biztosan nem lesz ott
- Az Európai Bizottság ujabb 68 millió euróval támogatja Gázát
- Olaf Scholz az emberi jogok tiszteletére szólította fel Azerbajdzsánt
- Joe Biden nem akar még nagyobb zűrzavart, Amerikának be kell avatkoznia
A becsapódást megelőző pillanatban még életben volt a múlt vasárnap a görög főváros közelében lezuhant ciprusi gép valamennyi megtalált utasa, vált ismertté vasárnap Athénban a légi baleset körülményeit feltárni hivatott vizsgálat eddigi eredményeiből. A vizsgálódásból leszűrt következtéseket Filipposz Kucaftisz görög főhalottkém osztotta meg a sajtó képviselőivel.
A légiutaskísérő vérnyomait találták meg
A legutóbbi vizsgálatok alátámasztják, hogy valóban egy légiutaskísérő próbálta vezetni a Helios légitársaság Boeing-737 típusú gépét, mielőtt augusztus 16-án lezuhant volna Athén mellett.
A vizsgálatban részt vevő szakértőkhöz közel álló forrás a CNN-nek azt nyilatkozta, DNS-vizsgálattal erősítették meg, hogy a pilótafülkében a kisgépekre szóló pilótaképesítéssel rendelkező Andreasz Prodromut légiutaskísérőtől származó vérnyomokat találták meg.
A pilótafülke roncsai közt azonban egy női holttestet találtak. A szerencsétlenül járt géphez a tragédia előtti percekben kiküldött két görög F-16-os vadászgép pilótái a vizsgálat során arról beszéltek, két embert láttak a pilótafülkében mozogni, miután a másodpilóta elveszítette az eszméletét és arcra borulva ült a székében.
Videofelvételeik alapján már korábban is sikerült azonosítani Prodromut. A kapitányt azonban nem látták ekkor a vezérlőben. A tragédia okait kutató halottkém keddi jelentése szerint a másodpilóta nem azelőtt halt meg, hogy a gép zuhanni kezdett. "A katasztrófa idején életben volt, majd a sérüléseibe halt bele" - állapította meg Nikos Kalogrias halottkém, akit az AP idézett.
A légnyomást vizsgálják
Egy ciprusi lap ezalatt arról számolt be, az események rekonstruálása során kiderült, a kapitány leütötte a másodpilótát, és senki sem lélegzett be szén-monoxidot. A kapitány hollétére azonban nem tudtak válaszolni, sem arra, miért tett volna ilyet.
Az eddigi leghitelesebb feltételezés szerint Andreas Prodromou és kolléganője próbálta megmenteni az utasszállítót. Az elkövetkezendőkben a vizsgálat a légnyomás értékére tér ki. A kiküldött vadászpilóta elmondta, hogy a tragédia pillanatában az oxigénmaszk már leesett a plafonról. A baleset részleteit ismertető honlapon pedig egy állítólagos szemtanú arról írt, hogy az utasok egy része felvette az oxigénmaszkot a zuhanás előtt.