Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Üres volt a ciprusi gép üzemanyagtartálya

2005.08.18. 17:01
Az Athén mellett lezuhant ciprusi utasszállító gép pilótája nem sokkal a vasárnapi felszállás után jelezte, hogy baj van a fedélzeti számítógép hűtésével. Az adagrögzítő szerkezet elemzése után kiderült, üres volt a lezuhanáskor a ciprusi gép üzemanyagtartálya, de szakértők szerint csak ez nem okozhatta volna a tragédiát.

A pilóta figyelmezette a Helios légitársaság műszaki személyzetét, hogy túlhevülhet a komputer, a ciprusi repülésbiztonsági hatóságot azonban nem tájékoztatta erről a baljós körülményről - jelentették csütörtökön ciprusi és görög tömegtájékoztató eszközök.

Mi történt a pilótafülkében?

Az nem ismeretes, miért nem tért vissza rögtön a hiba észlelése után indulási helyére, a ciprusi Lárnakába. Kérdéses, hogy a pilóta maga döntött-e a továbbrepülés mellett, vagy a légitársaság adott rá utasítást - írta a Filelefterosz című lap.

Szakértők elmondták egy görög tévéműsorban: a számítógép túlhevülése egy sor olyan problémára vezethet, amely a gép lezuhanását okozhatja. Továbbra sem lehet azonban tudni, mi történt a pilótafülkében a katasztrófa óráiban.

Elfogyott az üzemanyag

Üres volt a lezuhanáskor a ciprusi gép üzemanyagtartálya - állapították meg szakértők az adatrögzítő szerkezet adatainak Párizsban elvégzett értékelése után. Eddig is sokan feltételezték, hogy az üzemanyag kifogyása volt a lezuhanás közvetlen oka, de ez az első hivatalos megerősítése a feltevésnek.

Az üzemanyag elfogyása azonban csak közvetlen előidézője, nem pedig kiinduló oka volt a szerencsétlenségnek - jelentette a görög állami rádió.

Mint ismert, a Boeing-737 típusú repülőgép vasárnap zuhant le Athéntól 30 kilométernyire északkeletre, Grammatikosz település közelében. 115 utas és hatfős személyzet volt a fedélzetén. Senki sem élte túl a szerencsétlenséget.

Gyakorlott pilóták vezették a gépet

Egy, a Heliosnál dolgozó magyar légiutaskísérő az Indexnek szerdán elmondta, hogy a lezuhant Boeing-737-es két hete jött vissza Angliából, nagyjavításról. A hétéves géppel minden rendben volt, a Helios gépeinek átlagéletkora egyébként öt év. Informátorunk szerint nem igaz az a sajtóban megjelent hír, hogy a pilótaminősítéssel rendelkező légiutaskísérő pilótának ugrott volna be, mint mondta, ilyen nem fordulhat elő.

A magyar steward közölte, az utasok maximális biztonságban érezhetik magukat gépeiken, mivel jól képzett és nagy gyakorlattal rendelkező pilótáik vannak. A lezuhant gép kapitányának 17500 óra repült órája volt, ebből nyolcezer órát 737-esen repült, és 2006 áprilisig volt engedélye. A másodpilótának 7500 repült órája volt, ebből 3700 órát 737-esen repült. A Boeingen repülő pilótákat a Boeing képzi ki, és félévente járnak Londonba továbbképzésre és tesztekre.

A magyar férfi szerint a tragédiában több ok játszhatott szerepet, az, hogy a vadászpilóták látták a légiutaskísérőt vezetni a gépet, csak azt jelentheti, hogy valami történt a pilótafülkében.