Nem fogja elhinni, amit ebben a cikkben olvas!
További Eurologus cikkek
-
Majdnem 20 százalékkal csökkent a GDP Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban
- 30 ezer betegnek juttat koronavírus-gyógyszert az EU
- Az EP jelenlegi formájában megvétózza a tagállamok alkuját, az egyik ok a jogállamiság
- EU-s költségvetésről, jogállamiságról vitatkoztak az EP-ben: elégedetlenek a képviselők
- Az EP nem ért egyet a költségvetési alku jogállamisági részével és a forráscsökkentésekkel
Legfrissebb híreink
- Mit csinál a győztes Munkáspárt a brit menekültkérdéssel?
- Teljesen megváltoztathatja a kampányt a Trump elleni merényletkísérlet
- Varga Mihály: A magyar soros elnökség egyik legfontosabb célja a versenyképesség javítása
- Szijjártó Péter az ENSZ BT vitáján: Ha valaki kiejti a „béke” szót, azonnal támadják
- Összezártak a mainstream pártok, Orbánéknak nem lesz alelnöke az EP-ben
- Egy Trumpról szóló vicc miatt mondta le Jack Black az összes koncertjét
- Az elmúlt száz év legnagyobb partra vetődése volt Skóciánál, 77 delfin pusztult el
- Az elítélt Pál herceg máltai kiadatását gyorsítanák fel a románok
- Döntő csavar jöhet Amerikában, dollármilliókat kaphat Trump a világ egyik leggazdagabb emberétől
- Így lett Trump golfklubja az amerikai szélsőjobb központja
A magyarok az európai átlaghoz képest nagyon résen vannak, ha a médiából értesülnek valamiről. Az Európai Műsorsugárzók Uniójának (EBU) összesítése alapján a tévének, a rádiónak, az internetes oldalaknak és a közösségi hálózatoknak sem hiszünk, de a televíziónak a legkevésbé megtépázott a renoméja.
Mi az az Európai Műsorsugárzók Uniója?
A szervezet 73 közszolgálati adót fog össze 53 országból. Főleg európai tagjai vannak, de akad köztük észak-afrikai és közel-keleti is. Ők szervezik az Eurovíziót, illetve az eredeti Játék határok nélkül mögött is ők álltak 1999-ig.
![Magyarországon a televízióval szemben vagyunk a legkevésbé bizalmatlanok. A rádióban és az interneten fogyasztott tartalmakat több fenntartással kezeljük – legalábbis ezt állították magukról a kutatások alanyai.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1248/12480/124806/12480681_29d6bfc0b8efaf37f0e4468f4026030d_wm.png)
Inkább hiszünk az internetes, mint a nyomtatott sajtónak
A legkevésbé a jó öreg képdobozt méregetjük gyanakodva. Azon kevés európai ország között vagyunk, ahol még a televízióműsorokban bíznak a leginkább, bár nálunk helyesebb azt mondani, hogy ezekkel szemben vagyunk a legkevésbé bizalmatlanok, mert még ezek is mínusz egy pontot kaptak, bár az eredmény szinte pontosan megfelel az európai átlagnak. A kontinensen éllovas rádió viszont nálunk csak -8 pontot ért el, ami az uniós tagállamok közül hátulról a negyedik hely. Az internetes sajtónak (-11 pont) inkább hiszünk, mint a nyomtatottnak (-27 pont), amihez képest általában fordított a helyzet a többi vizsgált országban. Egyedül a közösségi média teljesített Magyarországon az európai átlag felett, de így is ez végzett az utolsó helyen, -28 ponttal.
![TZIHZ20140321008](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1244/12443/124433/12443375_4d9660cb2bc045bb0824ed3e73c7363e_wm.jpg)
Kelet- és Közép-Európában jellemzően jó az internet és a közösségi média renoméja. A másik érdekes eset a briteké: ők szkeptikusan állnak mindenféle sajtóhoz, amit papíron vagy monitoron olvasnak, talán nem is alaptalanul (arról például, hogy az EU-ról milyen ostobaságokat hordtak össze, itt írtunk).
Azt azért érdemes hozzátenni, hogy a felmérés korábbi Eurobarometer közvélemény-kutatások alapján készült, vagyis az szerepel benne, amit a megkérdezettek saját magukról állítottak, és nem feltétlenül az, ahogy valójában gondolkodnak vagy viselkednek. Ez megmagyarázhatja, miért terjednek az ál- és propagandahírekkel teli oldalak anyagai olyan típusú kattintásvadász, közösségi médiára kitalált címekkel, mint például ezé a cikké.
Szóljon hozzá az EUrologus Facebook-oldalán!
Rovataink a Facebookon