Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hétfőtől háromnapos metrósztrájk Londonban

2007.08.31. 19:49
Súlyos fennakadásokkal fenyegető, 72 órás sztrájkot kezd hétfő estétől a londoni metró több ezer alkalmazottja, attól tartva, hogy a hálózat zömét fenntartó vállalat nemrég bejelentett csődje tömeges elbocsátásokhoz vezethet.

A 400 kilométeres londoni metróhálózat 12 fővonalából kilencnek a karbantartását a Metronet nevű magánkonzorcium végzi a Transport for London (TfL) - a brit főváros tömegközlekedését felügyelő, városházi tulajdonú vállalat - megbízásából.

A Metronet azonban július vége óta csődgondnokság alatt áll, és az illetékes közlekedési szakszervezetek szerint a cég egyelőre nem adta meg az érdekképviseletek által követelt garanciákat az alkalmazottak állásának, illetve nyugdíj-folytonosságának fenntartására.

A TfL érvelése szerint a csődgondnok garantálta, hogy a csődeljárás során nem lesz munkaerő-leépítés, a szakszervezetek azonban nem fogadják el, hogy a garancia csak a csődgondnoki felügyelet idejére érvényes.

A három legnagyobb brit közlekedési szakszervezet ezért hétfő estétől háromnapos sztrájkot hirdetett a londoni metrón, a világ legnagyobb földalatti hálózatán, amely naponta 3 millió - évente több mint 1 milliárd - utast szállít. A tárgyalások további eredménytelensége esetére szeptember 10-én újabb 72 órás sztrájk kezdődik a brit főváros metróvonalain.

Ha a sztrájk teljes körű lesz, az a londoni tömegközlekedés teljes összeomlását eredményezheti a jövő héten.

A Metronet tevékenységét komoly kifogások érték már a júliusi csődbejelentés előtt is. Nem sokkal korábban, július elején súlyos baleset történt a várost kelet-nyugati irányban átszelő Central metróvonalon, amelynek egyik nyugatra tartó szerelvénye kisiklott London keleti részén, a Mile End és a Bethnal Green állomások közötti alagútban.

A szerelvényen, és a mögötte érkező következőn hétszáz utas rekedt a mélyben. Ők tűzoltók segítségével, gyalog mentek vissza a Mile End állomásra, az áramtalanított alagúton át. Az evakuálás két órán át tartott.

A vizsgálat megállapította, hogy az egyik karbantartó keresztalagútból rosszul tárolt alkatrészek estek ki a sínekre.

Ugyanezen a vonalon négy évvel korábban még súlyosabb baleset történt. Akkor egy szerelvény, amelyen 800-an utaztak, a Chancery Lane állomás előtt - a júliusi baleset helyszínétől nyugatra - szintén kisiklott, és több kocsija a falnak csapódott, miután a vonat saját hajtóműve rossz rögzítés miatt leesett az egyik vagon aljáról és a kerekek alá került.

Kisebb tűz is keletkezett a kisiklás után. A roncsok közül 32 súlyos sérültet mentettek ki, és hosszú hónapokra lezárták a City pénzügyi központját is kiszolgáló vonalat.