Jácint
16 °C
31 °C

Újabb tüntetés lesz az origósok mellett

HUS 7179
2014.06.05. 10:16

Folytassuk! Álljunk ki az Origó főszerkesztője mellett, legyünk szolidárisak a felmondó újságírókkal, és a maradókkal is, támogassuk a megtámadott civil szervezeteket, mondjunk nemet a médiát kinyíró reklámadóra. És mindeközben kérdezzük meg, hogy ki az az ember, aki ezért felelős? Ki az aki fel akarja számolni a kormánnyal szembeni független kontrollt, és vajon kinek az utasítására? Kérdezzük meg magunktól mit kell tennünk ebben a helyzetben, és tegyük meg, ami a minimum. Jelezzük, hogy szolidárisak vagyunk a megtámadottakkal, és kívánjuk az állam hatalmának ellenőrzését! Ha te is így gondolod, gyere el hétfőn a Kossuth térre, és hívd meg az ismerőseidet!

Újabb tüntetés lesz hétfőn az Origo elbocsátott főszerkesztője Sáling Gergő és a szerkesztőség mellett. A Ki az a Lázár János és miért maradunk fácánok? címet viselő tüntetést a keddihez hasonlóan a Kettős Mérce blog szervezi.

A cég vezetője, Vaszily Miklós kedd reggel jelentette be, hogy közös megegyezéssel távozik posztjáról a szerkesztőség vezetője. A szerkesztőség több tagja úgy nyilatkozott, hogy ez a portál Lázár János utazásairól szóló cikke miatt történt. Azóta a cikk szerzője, és a portál több munkatársa felmondott

Szaporodó kommentek a Telekom oldalán

Szaporodnak a kommentek a Magyar Telekom Facebook-oldalán. A kommentelők többsége a céget is hibáztatja az Origo főszerkesztőjének elbocsátása miatt, egyre többen jelzik, hogy szolgáltatót fognak váltani. "Köszönjük, hogy részt vesznek a magyar demokrácia leépítésében!", "Kultúrember szolgáltatót vált az Origo után", "Piszkos alkut kötöttek, szégyelljék magukat!", "Szerencsére az internetet már múlt évben lemondtuk önöknél, nyáron megtesszük a többivel is. Dugják fel maguknak a kormánytól kapott százmilliárdokat!" - szólnak a bejegyzések.

Lázár János szerdán azt mondta, azért fizette vissza három utazásának kétmillió forintos költségét, mert el akarta kerülni, hogy nyilvánosságra kerüljön azok neve, akikkel külföldi utazásai alatt találkozott. Tagadta, hogy politikai nyomásgyakorlás állna az Origo főszerkesztőjének távozása mögött.

A Deutsche Telekom is nyilatkozott az ügyről, azt mondták, az Origo a Magyar Telekom tulajdonában van és függetlenül dolgozik. Az ottani személyzeti változások a belső átalakítás következményei, amelyekre a Deutsche Telekom semmikor semmilyen befolyást nem gyakorolt. Ez az Origo belső ügye, mondták.

Az Index véleménye itt olvasható a történtekről.