Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMarion Cotillardból prosti lesz
További Cinematrix cikkek
A Rozsda és csont amputált lábú orkaidomárja után Marion Cotillard megint nehéz sorsú nőt játszik. James Gray The Immigrant című filmjében egy lengyel bevándorlót alakít, aki a jobb élet reményében Amerikába megy. Az amerikai versenyfilmet péntek este mutatták be a cannes-i filmfesztiválon.
Az 1921-ben New Yorkban játszódó történet főhőse, Ewa (Marion Cotillard) a lengyelországi Katowicéből érkezik húgával, Magdával az Amerikába belépő emigránsok kötelező állomását jelentő Ellis Islandre. A tüdőbeteg Magdát karanténba zárják, a hajón megerőszakolt Ewát pedig kitoloncolják. A lány azért, hogy Amerikában maradhasson, és fizetni tudja húga gyógykezelését, elfogadja a Joaquin Phoenix által alakított futtató, Bruno ajánlatát, és prostituáltnak áll. Bruno unokatestvérének, Orlandónak a feltűnése reményt ad a lánynak a beilleszkedésre, de a féltékeny Bruno megöli a férfit.
"A húszas évek elejei bevándorlási hullám elsősorban Kelet-Európából érkezett. A kapu 1924 körül zárult be" - mondta a rendező cannes-i sajtótájékoztatóján. Marion Cotillard egy elszánt, katolikus lengyel lányt alakít, aki semmiképpen sem akarja húgát magára hagyni a karanténban, s a segítséget "a manipulatív és krónikusan hazudozó Brunótól reméli, akinek igazi arca csak a film végén mutatkozik meg".
A francia színésznő számára a szerepben a legnagyobb kihívás az volt, hogy meg kellett tanulnia lengyelül beszélni. Egy hónap alatt tanulta meg a szöveget, s a filmben akcentus nélkül beszél lengyelül. "A húsz oldalnyi szövegből két szót, ha értettem. Kicsit sokáig tartott megtanulni, de nem volt más választásom, mert tökéletesen kell a filmben lengyelül beszélnem" - mondta.
A verseny szombat este két világsztár rendező, Roman Polanski a mazochizmus névadója, Leopold von Sacher-Masoch által írt regény, A bundás Vénusz színpadi adaptációja alapján készült alkotásának és Jim Jarmusch vámpírfilmjének (Only Lovers Left Alive) a bemutatójával zárul. A vasárnapi díjkiosztó előtt a sajtó már értékelt: a végig magas színvonalú, de helyenként meglepő témájú és stílusú felhozatal a francia tengerparton óránként változó, kiszámíthatatlan időjáráshoz volt hasonló.
A francia és a külföldi kritikusok is egyöntetűen a tunéziai származású francia Abdellatif Kechiche La vie d'Adele (Adele élete) című filmjének adnák az Arany Pálmát. A háromórás francia alkotás két nő közötti szenvedélyes szerelmi viszony története. A filmes szaklapok ranglistáinak élén szerepel még a Coen testvéreknek az amerikai folkzene hajnaláról szóló Inside Llewyn Davis című zenés filmje (kritikusunknak nem tetszett), az Oscar-díjas iráni rendező, Aszgar Farhadi első külföldön forgatott filmje, a Párizsban játszódó Le Passé című családi dráma, valamint a kínai Csang Ko-csia Touch of Sin (A bűn érintése) című műve is.
Rovataink a Facebookon