Kétséges a Tűzgyűrű sikere

2013.07.10. 13:51

Úgy tűnik, hogy a Warner Bros. és a Legendary Pictures kénytelen szembe nézni az ijesztő valósággal, miszerint a 180 millió dollárból készült Tűzgyűrű nem fog több bevételt produkálni a nyitóhétvégén 25-35 millió dollár közötti összegnél. Legalábbis egyes filmes szaklapok ezt jósolják. Így ez már a második olyan hétvége lehet egymás után, amikor egy nagy költségvetésű sikerfilmnek szánt mozi nem hozza a várt számokat, miután múlt héten a Johnny Depp főszereplésével készült A magányos lovas is leszerepelt.

A bukás veszélye a hatalmas költségvetés miatt mindig is ott lebegett a Tűzgyűrű fölött. Annak ellenére, hogy vannak biztató jelek is, amiben a Warner Bors kapaszkodhat, (például pozitív kritikák) valójában úgy tűnik, kevés az esélye, hogy hozza az elvárt bevételt a szörnyfilm.

Persze van még némi remény, hogy nem így lesz, a Rotten Tomatoes-on például nagyon pozitív, 85 százalékos értékelést kapott a film, de a nézők még ennél is nagyobb arányban, mintegy 98 százalékban voltak elégedettek a mozival. Emellett Európában és Közép-Amerikában csak később mutatják be a filmet, így lehet, hogy az Amerikán kívüli nézettség még megdobja a bevételt. Pozitívan nyilatkozott a filmről több híresség is, például  Kanye West. A kritikák kétségkívül meghatározók egy film bevételének a szempontjából, hiszen például a Paramount is ennek köszönhette, hogy egészen 60 millió dollárra tudta feltornázni a Word War Z bevételét már a nyitóhétvégén.

De így is nagyon sokat kell hoznia a filmnek, hogy ne legyen ráfizetéses. A szakértők szerint egyébként akkortól nyereséges egy film a stúdiónak, ha az észak-amerikai bevétele ugyanannyi, mint a gyártási költsége. Így a nemzetközi forgalmazásból a levont marketing költség után tud osztozkodni a társproducerekkel, a forgalmazókkal és (ha olyan szerződést írtak alá) és a bevételből részesedő főszereplőkkel.