Káoszba fulladt a Star Wars online jegyelővételi akciója
Ma reggel 9 óra óta lehet jegyet foglalni a Csillagok háborúja: Az ébredő erő című filmre, amit december 18-án hajnal 00:01-kor mutatnak majd be nálunk. Az óriási érdeklődéssel várt film jegyeire persze le akar csapni mindenki jó előre, és erre a Cinema City szerverei nincsenek felkészülve, legalábbis mi ezt tapasztaltuk fél tíz körül.

A nyitólapon mondjuk eleve az a figyelmeztetés várja a látogatót, hogy erre a filmre most nem lehet jegyet foglalni, ami azért furcsa, mert a filmet jelképező kis plakátszerűség felett meg az a felirat olvasható, hogy
Jegyelővétel október 19-én 9 órától.
A képre klikkolva odáig minden kollégánk eljutott, hogy kiválasztott egy mozit, egy filmtípust (2D feliratos, 2D szinkronos, 3D, stb.), és még időpontot is lehet választani a legördülő menüből, de utána azt a rendszerüzenetet kapjuk, hogy a szerver túlterhelt.
Egy fanatikus kollégánk nem hagyta annyiban, és megpróbált másik moziba jegyet foglalni – a Corvin Filmpalota internetes oldalán nem járt sikerrel, de egyik haverja személyesen tudott jegyet venni, igaz, nagyon sokáig kellett sorban állnia érte, DE KIT ÉRDEKEL, NEKI MÁR VAN JEGYE.
Buda Andrea, a Cinema City mozihálózat PR-igazgatója az alábbi hivatalos választ adta az Indexnek a jegyfoglalási nehézségek ügyében:
Eddig nem látott számú érdeklődő rohamozta meg egy időben a weboldalunkat, hogy jegyet vásároljon a filmre. A szervereink, annak ellenére, hogy próbáltunk felkészülni erre, nehezen tudják kezelni ezt az extra túlterhelést. A tegnap befejeződött Filmünnep ideje alatt is több tízezer ember vásárolt egyszerre az oldalunkon, s nem volt semmilyen tapasztalható hiba. Ez is mutatja a Star Wars filmre az érdeklődés mértékét. Folyamatosan dolgozunk a szolgáltatóval plusz kiszolgáló kapacitáson. Minden moziban, ahogy telnek a termek, újabb előadásokat fogunk nyitni a premier naptól (dec. 18.) kezdve. Kis türelmet kérnénk mind a mozipénztárakban, mind az online foglalás esetén.
Illetve hozzátette:
Szeretnénk még egyszer kiemelni, s ezzel megnyugtatni a nézőket, hogy a mai nap folyamán mind éjféli előadásokra, mind más időpontokra és napokra, az adott moziban tapasztalható igények szerint plusz termeket fogunk nyitni (ez alól az IMAX és a 4DX a kivétel, mert ezekből csak egy-egy terem van Magyarországon).
Ami fontos: a filmre csak venni lehet jegyet, foglalni nem! A vásárlást a mozik weboldalán vagy személyesen a mozipénztárakban lehet megtenni.
UPDATE: Egy olvasónktól kaptuk az alábbi kiegészítést:
Kicsit lassan, de ment az online jegyvétel. Pénzt levonták a kártyámról, de beragadt a "tranzakció folyamatban" szövegnél. Jegyet nem kaptam (emailben kellene küldeniük), viszont ha újra betöltöm a foglalás oldalát, akkor a székeim már szabadnak látszanak. A honlapjukon elérhetőségnek csak egy telefonszám van, ami természetesen folyamatosan foglalt. Hogy nem lehetett felkészülni erre a rohamra?
A helyzet azóta sem lett jobb: egy olvasónk szerint a rendszer ugyan látszólag fogadja a kéréseket, és akik vásárolnak (és nem csak lefoglalnak jegyeket), ki is tudják azokat fizetni, és visszaigazolást is kapnak a vásárlásról. Igen ám, de a helyeket, amiket lefoglaltak és kifizettek, a rendszer továbbra is eladhatónak, zöld színnel jelöli. Ez azért problémás, mert ha a rendszerben nem regisztrálták a kérést, ugyanarra a helyre több jegyet is eladnak, akkor az ég irgalmazzon a Cinema Citynek december 17-től, amikor síró kisgyerekek, üvöltő felnőttek és rohamosztagosnak öltözött rajongók akarnak majd ugyanarra a székre leülni. Aki viszont elment valamelyik moziba, némi sorban állás után tudott jegyet venni.
UPDATE 2: Egy másik olvasónak a Cinema Cityben azt tanácsolták, hogy menjen személyesen jegyet venni, a neten vásárolt jegy árát pedig 8 napon belül visszatérítik. Hogy ez azt jelenti-e, hogy a cég feladta az online jegyforgalmazást a filmre vagy sem, azt nem tudjuk, mindenesetre a Cinema City kérdéseinkre azt felelte, hogy majd a Facebookon tájékoztatják a vásárlókat.

UPDATE #2:A Cinema City hétfő este újabb közleményt adott ki, és elnézést kért a kellemetlenségét:
A mai napon eddig nem látott számú érdeklődő rohamozta meg egy időben a Cinema City weboldalát, hogy jegyet vásároljon a Star Wars 7 – Az ébredő erő című filmre. Az oldal eddig mért maximális leterheltségének többszörösét regisztrálta a rendszer. A mozilánc a problémát észlelve a szerver kapacitását azonnal megnövelte. A Cinema City technikai csapata jelenleg is a cég és a jegyvásárlást biztosító rendszer kommunikációjának javítását végzi. A Call Center és a jegypénztárak megnövelt kapacitással a panaszok kezelésén, azok megoldásán dolgozik.
A mozilánc részletes útmutatót is adott, mit kell tenni, ha valaki nem kapott jegyet vagy vásárlást visszaigazoló üzenetet, de a pénzét már lebonták:
Egy adott jegyvásárlási tranzakció sikertelennek minősül, ha a néző a Cinema City visszaigazoló emailjét nem kapja meg pár perccel a tranzakciót követően. Igaz ez annak ellenére is, ha a bankkártyáról a PayU rendszere a pénzt levette. A Cinema City vásárlást visszaigazoló emailjével nem rendelkező nézők számára a vásárlás napját követően 8 napon belül a PayU szolgáltató elindítja az összeg visszautalását. Nekik azt tanácsolja a Cinema City, hogy próbálkozzanak újra a jegypénztáraknál, illetve a holnapi nap folyamán online. Azok, akik jegyvásárlása sikeresnek minősül, értesítést (visszaigazoló levelet) kaptak a tranzakcióról a mozihálózattól, és a rendszer az összeget a bankkártyáról levette. Ők immár érvényes jeggyel rendelkeznek a filmre. Ha ennek ellenére kétségük volna a jegyük meglétéről, a Call Centeren (06 40 600 600) keresztül tájékozódhatnak. A Cinema City semmilyen esetben sem árusítja kétszer ugyanazt a jegyet. Azok, akiknek a ”tranzakció folyamatban” felirat jelenik meg képernyőjükön, és az oldal nem frissül belátható időn belül, jegyvásárlása nem teljesült, így az újbóli próbálkozást javasolja a Cinema City.
Rovataink a Facebookon