Túl sokáig keressük a filmet, amelyen aztán öt perc után bealszunk

2023.09.07. 14:30 Módosítva: 2023.09.07. 14:30
A fogyasztásnak a tartalom felfedezéséről szóló mozzanata nem megy igazán olajozottan.

Ha ön véletlenül amiatt aggódott, hogy megrögzött szokásává vált a Netflix, a HBO, esetleg a Disney+ kínálatának végtelen hosszúra nyúló böngészése, rögtön elengedheti ezt az aggodalmat. Egy friss piackutatás szerint ezzel egyáltalán nincs egyedül.

A Nielsen médiafogyasztást kutató amerikai leánycége, a Gracenote jelentése szerint egy nézőnek átlagosan 10,5 percébe telik eldönteni, hogy mit néz este.

A Gracenote adatai szerint míg a nézők 2021 júniusában 1,9 millió videós tartalmat érhettek el streamingszolgáltatásokban, 2023 júniusában már 2,7 milliót. Miközben a reklámokkal fenntartott ingyenes streamingadások száma meghaladta az ezret, erősödő trend, hogy exkluzivitás helyett több szolgáltató katalógusából is elérhetőek egyes népszerű műsorszámok.

A streamingszolgáltatások piaca egyre zsúfoltabb és töredezettebb, a televíziókat ma már 38,7 százalékban ilyen szolgáltatásokon keresztül használják az emberek, ami folyamatosan növekvő arány és egyben új rekord.

A tradicionális tévézés aránya idén nyáron csökkent először 50 százalék alá. Közben viszont a streaming használati szokásai kezdik a régi idők végtelen csatornaszörfözéseit idézni. A Gracenote-nak a válaszadók 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy előfordult,

NEM TUDTA, MIT AKAR NÉZNI, ÉS NEM IS TALÁLT NÉZHETŐ FILMET, ezért más elfoglaltság után nézett.

A Parks Associates adatai szerint az amerikai háztartások 47 százaléka mondta le streamingelőfizetését az akciós időszak vége vagy amiatt, mert a kedvenc sorozata befejeződött, illetve mert drágult a szolgáltatás és másra kellett a pénz. Elemzésük szerint jó minőségű tartalommal és jól átgondolt árazással kell versenybe szállnia annak, aki nem akarja, hogy lemorzsolódjon a közönség.

( Nielsen)