További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Csökkenő példányszámok ellenére stabil hirdetési bevételekről számolt be tavalyi magyarországi működéséről hétfőn közleményben a Ringier kiadó, a sikert az új kiadványoknak és mellékleteknek tulajdonítva.
5 millió svájci frank növekedés az árfolyamzuhanás ellenére
A Ringier Magyarországnak szűkülő piacon sikerült 135,7 millió svájci frank árbevételt elérnie, a forint "hihetetlen gyengülése mellett is" - írták, 2007-es eredményüket 130,6 millió svájci frankban jelölve meg.
Múlt pénteken számolt be minden korábbinál nagyobb forgalomról a magyarországi érdekeltségekkel is rendelkező svájci Ringier médiacsoport; a zürichi központú kiadóvállalat közleménye szerint a forgalom 2008-ban 1,53 milliárd frankra emelkedett, 5,3 százalékkal felülmúlva a 2007-es rekordot.
Különösen a digitális média ágazat teljesített jól, részesedése a teljes forgalomban 8,5 százalék, szemben az egy évvel korábbi 5,5 százalékkal.
A napilappiacon viszont nagy mértékben csökkentek a Ringier legnagyobb kiadványainak eladási adatai. A Matesz hivatalos, 2008 utolsó negyedévére vonatkozó gyorsjelentési adatai szerinta Blikk példányszáma egy év alatt 16 ezer példánnyal eset, míg a szintén a Ringier tulajdonában lévő Nemzeti Sport 79 ezres példányszáma egy év alatt hetedével, 69 ezerre csökkent.
A kiadó magazinjainak példányszáma is csökkent, a Hot! eladási adatai például egy év alatt 20 százalékot zuhantak, míg a Bravo ugyanennyi idő alatt elvesztette olvasói 32 százalékát. (A Hot a 2008-as adatok szerint 88 példányban kelt el, míg a Bravo csak 32 ezerben. 2007 második felében 110 ezer Hot! és 47 ezer Bravo fogyott.)
120 újság és 80 honlap
A tíz országban összesen közel nyolcezer alkalmazottat foglalkoztató Ringier AG több mint 120 újságot és magazint ad ki, mintegy két tucat televíziós programot gyárt, két rádiót, két televíziót és nagyjából 80 webes platformot működtet. Emellett fenntart 12 nyomtatási létesítményt is.
A társaság 1993-ban lépett be a magyarországi piacra. Egy évvel később elindította a Blikk című bulvárlapot, amelynek máig kiadója, az utóbbi 15 évben pedig elindított több mint egy tucat magazint, megvette a Nemzeti Sportot és résztulajdont szerzett a Népszabadságban. A cégcsoport a közép-kelet-európai térségben bonyolította teljes forgalmának bő egyharmadát, 526 millió frankot.