További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Maximize médiaügynökség és az Nrc piackutató 600 fős reprezentatív mintán végzett online kérdőíves felmérést azon 18-49 év közöttiek körében, akik hetente legalább egyszer hallgatnak rádiót. Az adatfelvétel közvetlenül az új adók indulásakor történt, 2009. november 19. és 22. között, így a kapott információk a hallgatók első rezdüléseit, gondolatait mutatják, és csak áttételesen utalnak arra, mi történik hosszú távon a rádiók hallgatottságával – áll a Kreatívhoz eljuttatott kutatás bevezetőjében.
A kutatás során elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy a korábban Slágert és/vagy Danubiust hallgatók hogyan reagáltak a változásokra, mely adókra váltottak, és hogyan viszonyulnak a most indult két új adóval szemben.
57 százalék kipróbálta, 41 százalék köszöni szépen
A megkérdezettek 41százaléka saját bevallása szerint egyik új adóba sem hallgatott bele annak indulása óta. Ők egyrészt azok, akik az utolsó perc után is lojálisak maradtak kedvenc márkájukhoz, másrészt azok, akiknek a korábbi kedvenc adójuk megmaradt (Juventus, Rádió1, MR2 Petőfi, MR1 Kossuth, egyéb adók) és az új adók első napjaiban nem voltak kíváncsiak az ott történt változásokra.,
Az új adók indulását övezőinformációáradat ellenére vagy éppen ennek köszönhetően a megkérdezettek 35 százaléka mindkét új adóba belehallgatott. Ehhez jön hozzá az a 12 százalék , akik csak a Class FM-be, és még 10 százalék, akik csak a Neo FM-be hallgattak bele. A többség tehát már az új adók indulásának első napjaiban kipróbálta a két újonnan indult rádiót.
A hallgatók a Juventus felé menekültek
Az adatok alapján jelenleg nehezebb helyzetben van a Neo FM, hiszen a korábbi Sláger-rajongóknak csak 6 százaléka maradt az új adón, míg a Class FM esetében ez az arány a korábbi Danubius-rajongók bázisán nézve 16 százalék.
A kutatási anyag szerint a változások nyertese a Juventus lehet. A Danubius-rajongók 32 százaléka, a Sláger-rajongók 28 százaléka hangolt a Juventusra az új adók indulása óta eltelt időszakban. Jelentős hallgatói tábort nyerhet még az MR2 Petőfi Rádió és a Rádió1 is.
Neo FM, Class: eléggé ugyanolyanok
A zenei kínálat, a műsorvezetők személye és a jelenlegi műsorkínálat alapján azt is vizsgálta a felmérés, milyen a megítélése a két új rádiónak. Mindhárom területen a Class FM került ki nyertesen, bár a különbség a két adók között minimális volt. Leginkább a műsorvezetők személye az a terület, ahol a Class FM-nek jobb a megítélése (5 fokú skálán 2,62, a Neo esetében 2,27).
A kutatás eredményét a készítők nem tartják meglepőnek, hiszen a Class FM több, korábban Danubius rádiós kollégát alkalmaz már az indulás óta, míg a Neo FM csak ideiglenes műsorstruktúrával és műsorvezetői gárdával kezdte működését.