Bochkorék vezetik a rádiós versenyt
A 15 évnél idősebb lakosság 88 százaléka hallgatott rádiót, ők átlagosan 4,5 órát ültek a készülék közelében. Ha csak az eléréseket nézzük, akkor a 15 évnél idősebb emberek nagyrészt a Kossuth Rádiót hallgatták, 1 millió 592 ezer ember tekert naponta a közszolgálati rádióra, míg a Class FM-ra 1 millió 232 ezren, a Neóra pedig 1 millió 138 ezren hangoltak. Eközben a Juventust 593 ezren, míg a Petőfit 506 ezren hallgatták naponta legalább egyszer, pár percre a Gfk-Ipsos felmérése alapján.
Ha viszont a reklámozóknak fontos, 18-49 év közöttieket nézzük, akkor már közel sem a Kossuth a legnépszerűbb rádió: a Class FM-et 882 ezren, a Neo FM-et pedig 822 ezren hallgatják naponta, míg a Kossuth Rádió elérése ebben a korcsoportban mindössze 359 ezer egy átlagos napon.
Bochkorék vezetnek
A teljes lakosság körében a Kossuth Rádió vezet a hétköznap reggeli műsorsávban, vagyis a Boros-Bochkor-páros és Sebestyén Balázsék sem olyan népszerűek mint a közszolgálati hírműsor.
Az MR1-et reggel hat és kilenc között a lakosság 12,5 százaléka, körülbelül egymillió ember hallgatja, míg a Neo FM-re a lakosság 11,5 százaléka teker, ez körülbelül 977 ezer embert jelenthet. A Class FM hallgatottsága 9,7 százalékos a Morning Show alatt, Sebestyén Balázsék poénjait 830 ezren hallhatják.
A reklámozóknak oly kedves 18 és 49 év közötti lakosságot viszont nem nagyon érdekli az MR1. Bochkorék műsorának hallgatottsága 15,6 százalékos, a Class FM pedig 13,6 százalékos, a Kossuth Rádióé viszont mindössze 5,6 százalék. A Kossuthot egyébként a Juventus Rádió is megelőzi a maga 6,6 százalékos hallgatottságával, a Rádió1 pedig a statisztikai hibahatáron belül, 5,7 százalékos hallgatottságot tudott elérni, vagyis a Kossuthra és a Rádió1-re tulajdonképpen ugyanannyian kíváncsiak.
Délután is a Neo FM vezet, de hibahatáron belül előzi csak a Classot. A Winklerrel és Karottával támadó rádiót naponta átlagosan 453 ezren hallgatják a délutáni idősávban, míg Jáksó László csatornájára 444 ezren tekernek délután négy és hét között.
A reklámozóknak fontos korcsoportban viszont a Class áll jobban: hallgatottsága 7,8 százalékos hétköznap délutánonként, míg a Neo FM-é csak 6,8 százalékos. Egyébként ebben a korcsoportban a Kossuth hallgatottsága mindössze 1,8 százalékos.