Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMVégleg befejezte az adást a Radiocafé, miután az NMHH felmondta az adó műsorszolgáltatási szerződését. Kedd délután négykor hallgatott el a fővárosban és környékén fogható rádió a 98,6 megahertzen, csak a sistergés maradt utána az éterben. Az Antenna Hungária rögtön elismerte, hogy ők függesztették fel a rádió adásának továbbítását, de további részleteket nem árultak el. Annyi biztos, hogy a rádió többek között az NMHH-nak és az Antenna Hungáriának is tartozott, sőt egy idő után már a közüzemi- és telefonszámlákat sem tudták kifizetni. A rádió körüli állapotokat jól jellemzi, hogy hétfőn délelőttazért maradtak el a hírek, mert nem volt, aki beolvassa azokat az adásba.
Később az NMHH bejelentette, hogy felmondta a műsorszolgáltatási szerződést, mivel 2010 óta nem vagy csak akadozva fizet a rádiót üzemeltető cég, és legutolsó felszólításukra, május 9-ig nem fizették be 24 millió forintos díjtartozásukat. Emellett az NMHH szerint a rádió a bankgarancia biztosítására vonatkozó kötelezettségét is megszegte, ezért május 11-én úgy döntöttek, visszavonják a a Radiocafé műsorszórási engedélyét.
A Radiocafé közleményben jelezte, hogy az elmúlt 11 évben csaknem 250 millió forint műsorszolgáltatási díjat fizetett meg a NMHH-nak és jogelődjének, az ORTT-nek. A rádió szerint a nehéz gazdasági helyzet, a rádiós hirdetési piac nagymértékű zsugorodása miatt a díjfizetésben héthavi hátralékuk keletkezett, amelyet a médiahatóság nem tolerált tovább, "annak ellenére sem, hogy más médiumokkal szemben időnként sokkal megengedőbb magatartást tanúsított".
A Radiocafét Budapesten és környékén lehetett fogni, a Gfk-Ipsos hallgatottságmérési adatai alapján naponta 13 ezer 15 és 49 év közötti hallgatója volt. Az Inforádióval együtt azon kevés rádióadók közt volt, amely a zsúfolt budapesti piacon növelni tudta a hallgatottságát.
A február végéig Econetnek hívott Est Média május 6-án adta el a Radiócafét, a budapesti vételkörzettel rendelkező rádiót a Zóna Taxit is üzemeltető, illetve a Citadellán található szórakozóhelyet is tulajdonló Veres István és üzletfelei vették meg. Ez az üzleti kör már egyszer próbálkozott budapesti rádió indításával: a RiseFm helyén akarták márciusban elindítani a tervek szerint a női hallgatókra koncentráló Radio Face-t, de az NMHH végül felmondta velük a műsorszolgáltatási szerződést, mivel nem fizették a műsorszolgáltatási díjat, így az új adóból nem lett semmi. Illetve, hivatalosan nem lett semmi, mivel a cég megtámadta az NMHH határozatát, és engedély nélkül, de sugározza a műsorát.
Az Econet februárban jelentette be, hogy a tulajdonában lévő EST Media Group 500 ezer forintért megvásárolta a Radiocafé 100 százalékos tulajdonosát, a KV Barát Vagyonkezelő Kft.-től, amely tavaly nyáron vette meg az Econettől. Az oda-vissza vásárlás hátterében a médiatörvény állhat: a szabályozás ugyanis megtiltja, hogy 25 százaléknál nagyobb tulajdonrésze legyen egy cégnek egy országos és egy helyi rádióban is, az Econet pedig a NeoFM-et is működtette. A NeoFM 75 százalékát azonban végül megvette Székely Gábor, a Szerencsejáték Zrt egykori vezérigazgatója, így a Radiocafé eladására már nem volt szükség. Idén áprilisban egyébként a NeoGM fennmaradó 25 százaléka is Székelyhez került, miután tőzsdei zuhanásba kezdett az Econet, amit akkor már Est Médiának hívtak.
Az Est Média egy hete pedig azt közölte, hogy a reorganizációs lépések keretében értékesítette a Radiocafét is.. Az értékesítés számviteli hatása mintegy 180 millió forintos veszteség, operatív szinten azonban jelentős és azonnali költségmegtakarítással jár
Keretes szöveg. A radiocafé szerkesztősége és valamennyi munkatársa sajnálattal kénytelen tudomásul venni, hogy így kell véget érnie egy sokkal többre érdemes rádió magyarországi történetének.
Őszintén reméljük, és a visszajelzések alapján talán nyugodtan ki is jelenthetjük, hogy még folyamatos nehézségeink ellenére is sikerült egy hallgatható, mi több, szerethető rádiót készítenünk, amelyre sokáig fognak törzshallgatóink – és mi magunk is – emlékezni.
Minden pátosztól mentesen hisszük, hogy sikerült kiemelkednünk az átlagból, és értelmes, szórakoztató, hitelesen és pártatlanul tájékoztató, néha elgondolkodtató, mindenképpen értéket teremtő rádió volt a miénk. Az, hogy most a legjobb szándékaink ellenére be kell fejeznünk, jól mutatja, hogy jelenleg nincs akkora igény erre Magyarországon, hogy egy ilyen nagyságrendű rádió fenntartható legyen ezzel a profillal.
Az ország legjobb rádiója hallgatott el ma, 2011. május 17-én 16.00 órakor. Nem azt állítom, hogy az utóbbi hetekben is az ország legjobb rádiója volt, de azt igen, hogy évekig, a működésének szinte teljes ideje alatt a radiocafé 98.6 volt Magyarország legmodernebb, leginvenciózusabb, legkulturáltabb, legsokoldalúbb, és igen: legközszolgálatibb rádiója. Nyilván elfogult vagyok, hiszen ott voltam, amikor még EstFM-ként először megszólalt a „Cowboy” a 98.6-on, amikor átalakult és megszületett a radiocafé 98.6, amikor nem tudta bedönteni a Petőfi, amikor megvette az econet, és sajnos ott voltam ma is, amikor utoljára szólalt meg a „Cowboy” a 98.6-on.
...
A radiocafé 98.6-tal sokkal kevesebb lett a magyar médiapiac. Nem állítom, hogy nem neheztelek azokra, akik ide juttatták, és egyúttal haragszom magamra is, amiért 2007-ben úgy döntöttem, hogy érdemes eladni.Jól látszik, hogy ez a rádió (jelzem, az összes!) csak addig tud jól működni, amíg a lélek, a rádiózás iránt érzett megfoghatatlan szerelem hajtja előre. Azoknak az embereknek a közös szerelme, akik csinálják, nap, mint nap. Ha ez nincs meg, akkor az történik, hogy egyszer csak lekapcsolják. Mint az „én rádiómat” egy órával ezelőtt.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM