Etelka, Aletta
3 °C
4 °C

Vaszily: Az Origo hírportál volt, az is marad

2014.06.19. 11:22
Az Origo vezérigazgatója a Népszabadságnak nyilatkozott arról, hogy az oldal hírportál marad, de valóban nagy változások történnek.

Az Origo.hu hírportál volt volt , most is az és a jövőben is az lesz

- nyilatkozta a Népszabadságnak Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója. A napilap mai cikkében az Origo körüli fejleményekről ír, mint György Péter alapító interjúja a Kreatívon, Joachim Gauck német államfő magyarországi látogatása során tett ígérete a Deutsche Telekom ügyében, illetve idézik a Heti Válasz cikkét is, aminek teljes változata ma jelent meg a hetilapban. A Népszabadságnak Vaszily még azt is elmondta, hogy menedzsmentszinten nincs balhé, csak amit a sajtóorgánumok generálnak. Elismerte, hogy valóban nagy átalakítások zajlanak az Origónál, de az oldal ugyanúgy hírportál marad, mint eddig. Egy most távozott újságírót is megszólaltatott az újság, aki elmondta, hogy az Origo a mostani formájában egy kiherélt híroldalnak számít.  Vannak, akik rendesen kitöltik a felmondási időt, de kerülik a kényesebb vagy fontosabb témákat, ezért felértékelődött az éjszakai és hajnali ügyelet, amikor csak MTI-híreket kell kitenni.

Közben megjelent a Heti Válasz cikke is az ügyben. A jobboldali hetilapnál azt írják, hogy szó sincs a sajtószabadság végéről, egyszerűen az online sajtó pénzügyileg kiszolgáltatottabb a nyomtatottnál, és szüksége van az állami vagy amerikai pénzre. A Heti Válasz azzal magyarázza az Origo körül kialakult változásokat, hogy az Orbán-kormány külföldi kézből magyarba próbálja áthelyezni a hazai médiavállalatok irányítását, de ez nem jelenti azt, hogy ellenzékiből kormánypártivá válnának, sőt, szerintük minden külföldi kézben levő médiavállalkozás hazai irányítás alá kerül egyszer.

Az Origóval kapcsolatban kiemelik, hogy politikai helyett kereskedelmi egységgé kellett alakulniuk, és teljesen életszerűnek tartják, ha egy pártpolitikus rátelefonál egy adott híroldalra, ha ott egy nekik nem tetsző cikket látnak. És egyébként is, a kiadó régóta több százmillió forintos veszteséget termelt, így politikai nyomásgyakorlás nélkül is bajba jutott volna. A cikk szerint az online sajtó kiszolgáltatott a reklámoknak, a nyomtatottért viszont fizetnek az olvasók, ezzel érvel a Heti Válasz, teljesen megfeledkezve arról az apróságról, hogy ezeket az említett nyomtatott sajtótermékeket ki is kell nyomtatni. Az Origo átalakulásának hátterét elemezve végül arra jutott a cikk szerzője, hogy a sokat pletykált Origo–Sanoma-összeolvadás előtt lehetséges, hogy a Telekom eladja az Origót.