Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Megmaradni, gyarapodni, visszaszerezni
|
Pintér a júniusi sikereket részletezve kiemelte a Jóbarátok emelkedő nézettségét: a 13-29 éves korosztály 48 százaléka kíváncsi a naponta jelentkező sorozatra. Sikeres a Magellán című tudományos magazin is, új arcok színesítik az Aktív és a Jó reggelt, Magyarország gárdáját. Rekordokat döntöget a Sváby András szerkesztette Napló; a Medgyessy Péterrel készült interjút a tévénézők 46,5 százaléka kísérte figyelemmel. Az esti filmek is gyakran érnek el másfél millió fölötti nézettséget. - Az irány jó - foglalta össze Pintér Dezső az eddigi változásokat, hozzátéve: a tv2 elszántan küzd azért, hogy visszaszerezze vezető pozícióját a magyar televíziózásban.
"A reality show a tv2-é"
Az igazi, statégiai változás azonban őszig várat magára. Ekkor indítja ugyanis el a tv2 a Big Brother című reality show-t Magyarországon. A holland licenc alapján készülő műsor lényege, hogy mintegy tucatnyi játékost hermetikusan elszigetelnek a külvilágtól, miközben őket harminc kamera figyeli. A felvételekből napi műsor készül, hétvégente pedig sor kerül a szavazásra, amikor a közönség egy-egy résztvevőt eltanácsol a játékból. Az egyetlen győztes viheti haza a főnyereményt, amely a magyar showban 15 millió forint lesz.
|
A műsorvezető személye egyelőre titokban marad: a show koreográfiájához hozzátartozik az információk időzítése is.
Kapcsoljuk a ketrecet
A Big Brother nem csupán egy új műsor lesz a tv2 kínálatában. A házban folyó eseményeket a csatorna hírként fogja tálalni; a show naponta többször is bejelentkezik majd pár perces beszámolókkal, jelentős vagy annak ítélt események alkalmával pedig rendkívülileg kapcsolják a játék helyszínét. Mivel a külföldi műsorokban gyakran fordulnak elő szerelmi, illetve szexjelenetek, a kimerítő beszámolóra a késő esti órákban kerül majd sor. A Big Brother állandó jelenléte átalakítja a csatorna arculatát, s a remények szerint az egész műsorfolyamot érdekessé teszi.A tv2 vezetői nem tartanak az RTL Klub szintén ősszel induló, Való világ című reality show-jától. Mint elhangzott, az igazi Big Brother eddig mindig "megette reggelire" a hasonló vetélkedőket. A Való világ sem magyar találmány egyébként: eredetije (The Real World) az MTV-n futott be.
A Big Brother arculati elemmé emelésével a tv2 egy régi problémáját próbálja orvosolni. A nézettségi statisztikák szerint az RTL Klub fölénye a 18-49 éves, tehát a kincset érő reklámok szempontjából legértékesebb korosztályban a legnagyobb. A fiatalok részvételével folyó játéktól azt várják, hogy fordít ezen a gazdaságilag előnytelen helyzeten, és a Dáridóval, valamint a dél-amerikai szappanoperákkal megnyert nyugdíjasréteg mellett megjelennek a nézőtáborban a nagyobb vásárlóerejű fiatalok.
Az Index kérdésére Pintér Dezső megjegyezte: ennek ellenére nem feledkeznek meg a meglévő közönségükről sem, sőt úgy vélik, a Big Brother nagymamáknak és unokáknak egyaránt szól.