Létszámcsökkentés, feltőkésítés
Friderikusz Sándor |
Emellett "offenzív reorganizációra", az intézmény kormányzati feltőkésítésére, illetve az ismételt piacra lépés költségeinek megteremtésére, ezen belül egy jelentős marketingkampány lefolytatására volna szükség.
Nem bal, nem jobb: sokkal jobb
- Nem "bal", nem "jobb" tévét, hanem sokkal jobb tévét akarok - fogalmazott Friderikusz Sándor, aki szerint három éven belül kétmilliós nézettséget érhetne el a ma fő műsoridőben 4-500 ezres közönséggel rendelkező közmédium, amely elképzelései szerint két év múlva a magyar televíziós hirdetési piac akár negyedét mondhatná magáénak, évi tízmilliárdos bevétellel.
A médiaszemélyiség szólt arról is: az intézmény számára csak az első két évben kérne költségvetési támogatást; számításai szerint a harmadik évben már akár rentábilis, a negyedikben pedig szerény mértékben nyereséges is lehetne az MTV.
Mint elmondta: kinevezése esetén szakítana azzal a szerinte ma uralkodó felfogással, hogy a közszolgálatiság unalmas műsorokat jelent.
Ezzel összefüggésben rámutatott: korrekt, érdekes, a műsorok bevezetésében türelmes, az uniós csatlakozás küszöbén az EU-államok polgárainak életét Magyarországon bemutató, a jó példák néző elé tárásában is sikerorientált MTV-t képzel el.