Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Több tucat email érkezett az Indexhez, amelyben az olvasók jelezték, hogy az ígéretekkel ellentétben még mindig nem kapják meg reggelente az előfizetett napilapjaikat, vagy nem azt az újságot kapják a sajtótermékek kiszállítást a Magyar Postától átvevő Medialogtól. Ráadásul a cég eddigi közléseivel ellentétben nem csak a kisebb vidéki városokban élő előfizetőkhöz nem jutottak el a napilapok, de sok budapesti is panaszkodott. Ráadásul sok olvasónk arról számolt be, hogy nem azt a lapot találta a postaládájában, amire előfizetett.
Információink szerint már az újságokat is elérte a panaszok áradata, míg a Népszabadság ügyfélszolgálata egy átlagos munkanapon 50-60 reklamációt fogad, ezen a héten napi 5-600 panasz érkezik.
Nem tudják, hol a hiba
"Kedden még a napilapterjesztésbe bevont tizennyolc logisztikai központból nyolcba nem jutottak el a lapok, szerdán azonban már nem voltak ilyen jellegű problémák, csak az előfizetői adatbázisban előforduló hibák miatt fordulhatott elő, hogy az előfizetők pár százaléka nem kapta meg az újságját, vagy nem azt a lapot kézbesítették neki, amire előfizetett" - mondta el kérdésünkre Lengyel László, a Médialog Zrt elnöke.
Lengyel szerint azért most, az átállás során okoznak ekkora gondot az adatbázis eddig is meglévő hibái, mert ugyan a cég átvette a Magyar Postától a hírlapkézbesítéssel foglalkozó alkalmazottakat, de az új rendszerben minden kézbesítőnek kicsit más a körzete, így az alkalmazottak nem tudják korrigálni a rendszer hibáit, vagyis nem tudják, ha valakinek más újság jár, mint ami a hibás adatbázisban szerepel.
Lengyel ígéretei szerint a problémás esetek aránya hétvégére egy százalék alá esik, és terveik szerint két hónapon belül elérik a német anyacég által előírt 0,2 százalékos hibaarányt. Ez azt jelenti, hogy a több mint 800 ezer előfizető közül mindössze körülbelül kétezernek lesznek problémái a szolgáltatás minőségével.
Ez az arány még mindig sokkal jobb, mint a Magyar Posta eddigi teljesítménye, hiszen információink szerint az állami cég két százalékos hibaszázalékkal kézbesítette a hírlapokat.
Kompenzálnak
Lengyel László hangsúlyozta, hogy természetesen kárpótolják a napilapok nélkül maradó előfizetőket, de a kompenzációt nehezíti, hogy nem tudják biztosan, hogy kik nem kapták kézhez a megrendelt újságokat. Aki panaszt tesz, annak visszatérítik a kimaradt lapok árát, és ezenfelül már tárgyalnak a kiadókkal egyéb kompenzációs lehetőségeken is.
A napilapok mellett egyébként a hetilapok is késtek az első napokban, de a rendszer most már működik, és már az elmaradt magazinokat, a Fülest, a Blikk Nőket és a Tinát is megkapták az előfizetők.