Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A két héttel ezelőtti AGB Nielsen eredményekhez hasonlóan a múlt héten is Berényiék vonzzák a legtöbb tévénézőt. A Barátok közt nézettsége hétfőn tetőzött (1 millió 780 ezer), valószínűleg a hétvégi szünet miatt.
Ami újdonság, hogy az RTL Klub kedd esti hírei ehhez képest csak néhány száz nézővel maradtak el. A két csatorna versenyében egyébként még mindig az RTL vezet 32,6 százalékos átlagos közönségaránnyal a kereskedelmileg fontos 18 és 49 év közötti korosztály körében, a Tv2 jelentősen, több mint hat százalékponttal le van maradva.
A Tv2-nek továbbra is sok nézőt hoz a Hal a tortán, (egy-egy adást átlagosan 1, 4 millióan látnak) ami arra utal, hogy kialakult rajongótábora van a műsornak. Köszönhető ez annak, hogy napi rendszerességgel jelentkezik, ráadásul abban az időszakban, amikor a legtöbben rogynak a tévék elé pihenésképpen. (Nem utolsó sorban pedig talán azért, mert jó a műsor, csatornán belüli reklámozottsága. Már napokkal az aktuális adás előtt sokat hallani a közelgő szereplők főző- és egyéb attrakciójáról).
A Fókusz, az Esti Showder és a Győzike show inkább az 1,3 milliós nézőszámhoz esik közelebb. Ez az eredmény még mindig a nézettségi élbolyhoz tartozik az összlakosságot tekintve.
Cápa az RTL-en, folytatás a Tv2-n
A kereskedelmi célcsoport (18-49 évesek) esetében ezek a műsorok már nem mutatnak nagy eltérést a Tv2-n párhuzamosan futó műsoraitól hétfőn este. Amikor a Tv2-n az NCIS- Tengerészeti helyszínelők ment, akkor az RTL Klubon a Győzike Show. Győzike 30 százalék körüli közönségarányt ért el, míg aTv2 krimije 33 százalékot teljesített. A Gyilkos számok című sorozat (Tv2) és a Showder Klub Fábryval (RTL Klub) szintén ilyen aránnyal szerepel, de ebben az idősávban már az RTL tudott győzni. (30 százalékos közönségarány a 28,6 százalékos közönségaránnyal szemben). Az este 11 utáni műsorok: a Tv2-n a Különleges ügyosztály és az RTL Gyilkos cápái is 18-49 évesek 24-24 százalékát vonzották. A hétfő estét az RTL Klub végül csak egy kis különbséggel nyerte.
A műsorszerkesztés is igen érdekesen alakult a két kereskedelmi tévé között. Mintha csak összebeszéltek volna. Hétfőn éjjel a Gyilkos cápák ment az RTL Klubon. Kedd este a Gyilkos cápák 2. része már a Tv2-n. A cápák mindkét csatornán elég kevés nézőt vonzottak a 18-49 évesek körében (24 százalékos közönségarány).
A Tv2 kedvelt sorozata a Dr. House, kiemelkedő, 34 százalékos közönségaránnyal verte az RTL Klubon pusztító Tomboló vírust szerdán (27 százalék választotta ezt a 18 és 49 év közötti korcsportból), viszont Jakupcsek helyett a nézők inkább átkapcsoltak a katasztrófafilmre. A House doki által kiharcolt sikert az Igazság ára nem tudta megtartani, sőt a veszteség igen nagy: a 18-49 éves korosztálynak csak 17 százaléka maradt a Tv2-n Jakupcsekkel.
A Miami helyszínelők a Viasat3 mellett az RTL Klubon is igen nézett volt a múlt héten. 30 százalékos közönségarányával péntek este legyőzte a Tv2-n a Született feleségeket (26 százalék) és a Popdarálót (28 százalék) is. Viszont az RTL Klub péntek esti sorozata, az Édes drága titkaink 25 százalékos közönségaránnyal már nem tudta megnyerni a nézettségi versenyt a Popdaráló három százalékponttal nyert.
A Viasat titka
A Viasat3 viszont ismét megverte az m1-et. Csütörtök este a Viasat 10 százalékos közönségarányával felülmúlta a saját átlagát: 6 százalékos és az m1 négy százalékos közönségarányát is a 18 és 49 év közötti korcsoportban. A közszolgálati csatornán ekkor a Szempont, az A la Carte és az Este című műsorok mentek éppen.
A Viasat3 pedig két részt is levetített a Miami helyszínelőkből. Mindkettő messze a csatorna átlaga feletti közönségarányt hozott (13 és 17 százalék választotta). Összehasonlításképpen: a közszolgálati tévé legjobb közönségarányát, 10 szzalékot, a Csináljuk a fesztivál című zenés produkciójával ért el. Ennek a műsornak köszönheti az m1 a legjobb estét a héten (8 százalékos közönségarány).
Homok és lovak
Vasárnapra behintették homokkal a Hősök terét, indulhatott a Nemzeti Vágta. Geszti Péter ötlete sokakat megmozgatott, látványos vasárnap délutáni kikapcsolódást jelentett. Az RTL Klub közvetítését már kevesebben követték. Az éppen tévé előtt ülő 18-49 évesek 26 százaléka nézte a közvetítést, a Tv2-n a Vissza a jövőbe trilógia első részét pedig a kereskedelmi korosztály otthon tartózkodó részének 28 százaléka nézte. Egyik sem sok, sőt az RTL kifejezetten a csatorna átlaga alatt teljesített, de nyáron, vasárnap délután sokak szerint jobb dolgokat is lehet csinálni, mint tévét nézni. Az idősebbek ezt nem így gondolták, hiszen a teljes lakosság körében füölényesen nyert a Nemzeti Vágta, amit 897 ezren láttak, míg a Zemeckis-filmet pedig mindössze 625 ezren.