Mónikát nem tudták elkapni a Cápák

2008.09.10. 16:54
A Tv2-ős Cápákat a Mónika Show csúfosan megverte a múlt héten. Mentsvárat az újrainduló Született feleségek és továbbra is a Dr. House jelentette a csatornának. Az RTL Klub nézettségét még mindig a Barátok közt húzza.

A kereskedelmi csatornák múlt heti versenyében ismét az RTL Klub került ki nyertesként. A kereskedelmi csatornák nézettsége jelentős mértékben nem változott a múlt héten, viszont az m1 egy százalékkal gyengébben szerepelt és a Viasat3 nézettsége is kissé visszaesett.

36. hét
35. hét

Bár az AGB Nielsen adatai szerint a Barátok köztöt átlagosan kevesebben nézték az összes televíziózó korosztály közül a múlt héten (1 millió 647 ezer néző), mint az azt megelőző héten (1 millió 768 ezer néző), a csatorna sikerének titka továbbra is a szappanopera. Mindkét kereskedelmi csatorna főzős műsora a korábbinál jobb eredményt ért el. A Vacsoracsata esetében ez különösen szép eredménynek számít, hiszen még múlt héten is csak a korábbi adások ismétlését láthattak a nézők. A Hal a tortán a Tv2 sikerműsorának számít (1 millió 421 néző). Az RTL Klub főzős műsorának ismétlése a Tv2 szappanoperájával fut párhuzamosan. A Jóban roszbant a Vacsoracsata mindegyik adása legyőzte.

36. hét
35. hét

Mónika leverte a cápákat

A Cápák című vetélkedő második hete szerepel a Tv2 műsorstruktúrájában, de még mindig nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Múlt héten már a Mónika Show verte meg rendszeresen a kvízműsort, korábban pedig a lerágott csontnak számító Harc törvénye amerikai sorozat. A Cápák legjobb közönségarányt a pénteki adásával érte el (21,6 százalék), de ez továbbra sem volt elég a Mónika Show (28,2 százalék) megveréséhez. A Cápák, az azt megelőző Rex felügyelő nézőiből minen nap sokat veszített. Rex rendőrkutyát például pénteken a tévékészülékek előtt ülő kereskedelmi korosztály 25,6 százaléka látta.

Két Chan, egy doki

Az RTL Klub elé sok tévénézőt ültetett le Az 57-es utas (32,3 százalék). Ezt Jackie Chanből még két példány sem tudta felülmúlni. A vámpíros és karatés Ikerhatást jóval kevesebben nézték (22 százalék) a Tv2-n. A csatorna nézettségén múlt héten is a Dr. House segített (34,8 százalék). Ez a közönségarány már megközelítette az RTL-es Barátok köztöt (35,1 százalék). Az újrainduló Született feleségek lehetőséget adott a Tv2-nek a szépítésre, ugyanis sok nézőt megtartott (30,2 százalék). A Lila akác köz lakóinak élete tehát nézettebb volt, mint az RTL Klub esti filmje, a Kardhal (27 százalék).

Travolta és Eddie

John Travolta után, másnap, szépített Jean-Claude Van Damme Légióssal (29 százalék) és az azt követő Házon kívüllel (30,6 százalék) az RTL Klubon. Ugyanez a Tv2-nek már nem sikerült: az Anyád lehetnék című filmet a tévék előtt ülő kereskedelmi korcsoport 25,5 százaléka nézte.

Eddie Murphy múlt hétre is jutott, de ezúttal a Tv2-n. A Bölcsek kövérét (20 százalék) kevesebben nézték szombaton kora este, mint a Jumanjit a családi műfaj csillagával, Robin Williams-szel (31,7 százalék).

A pusztító Cobra és a reklámőrület

A hétvégi hajrát a Megasztár castingja (35 százalék) jelentette a Tv2-nek, ami már nem lehtett a magyar- dán Eb selejtező közvetítésének (20,7 százalék) ellenfele. A futballrajongóknak kedvező RTL Klubos esti program helyett több tévénéző választotta a Tv2 Riddick című filmjét (28,1 százalék). Ez még akkor sem változott, amikor az RTL Klubon az Időzavarban című film következett (22,9 százalék).

A múlt hét utolsó döféseként a Cobra11 az RTL-en amellett, hogy magas nézettséget ért el (39,7 százalék), még a Tv2 Napló (27,7 százalék) című műsorát is legyőzte. Pedig a német sorozat már nem éppen újkeletű. Esti szórakozásként a tévénézők többsége szintén az RTL Klubbot választotta, a Szahara című filmmel (34,5 százalék). Nem csoda, mert Penélope Cruz és Matthew McConaughey helyett a másik opció vasárnap estére óriási nyálkás kígyók voltak a Tv2-n. Az Anaconda másodikrészére jóval kevesebben voltak kíváncsiak vasárnap este (25,6 szálakék).

Az m1 legnagyobb sorozatának szánt Mad Men-Reklámőrültek gyengén szerepelt (4 százalék). Pedig a film nem csak a reklámszakma képviselőinek lehet tanulságos, hanem éppen az azon kívülieknek. Képet kaphatunk a reklámipar furkálódásairól, a megrendelők abszurd igényeiről, a nagy ötletek megszületésének folyamatáról és a hatvanas évek New Yorkjáról is. A csatorna átlagos heti nézettségéhez képest már nem annyira csúfos a kudarc (5,8 százalék), viszont előző este a Piroslámpás paradicsom című német filmet többen követték a tévék előtt ülő kereskedelmi korcsoportból (7,3 százalék).