További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A kereskedelmi csatornák versenyében nincs nagy változás, az RTL Klub már jó ideje stabilan vezet, ezen a héten például a teljes lakosság körében 6,3 százalékkal többen választották, mint a Tv2-t, de a főműsoridőben és a 18 és 49 év közötti korcsoportban ennél is jóval nagyobb, 11,8 százalék az előnye konkurensével szemben.
Félmillió alatt
A közszolgálati televízió nézettsége azonban továbbra is folyamatosan csökken, és az MTV még a nemzeti ünnepen sem tudta magához csábítani a nézőket. A csatorna közönségaránya a múlt héten 12 százalék volt, miközben egy évvel korábban még a nézők 14,8 százaléka választotta az MTV-t. A nézői érdeklődés csökkenésének legvalószínűbb oka, hogy a tavalyi év öt legnézettebb műsora közül már egy sem fut a Magyar Televízióban, így eltűnt a Névshowr, a Szeszélyes évszakok, Kató néni kabaréja, a Szatelit és a Szuperbuli is.
Az MTV még október 23-án sem tudta megközelíteni a kereskedelmi csatornákat, a délután rögzített, de este negyed tíztől sugárzott miniszterelnöki interjút a Szólás szabadságában is csupán 439 258-an látták, miközben egy hónapja még 770 680-an nézték az akkor még Friderikusz Sándor vezette műsort, amiben még csak fel sem tűnt a miniszterelnök.
A miniszterelnöki interjúkat egyébként eddig átlagosan 20-25 százalékkal többen nézték, mint a Szólás szabadsága más műsorait, a Medgyessy Péter lemondását követő interjú tavaly augusztusban például 1 457 566 nézőt vonzott az MTV-re.
A Szólás szabadságát megelőző operaházi gálaműsort még ennél is kevesebben látták, hiszen a Gyurcsány Ferenc három és fél perces beszédével gazdagított közvetítés be sem került a hét százötven legnézettebb műsora közé, így csak annyit lehet tudni róla, hogy 380 ezernél biztosan kevesebb nézője volt. Kevesebben nézték, mint a Gumimacik című rajzfilmsorozatot péntek kora délután az RTL Klubon.
Cobra a Napló ellen
A vasárnapot egyébként az RTL Klub nyerte, a Ragályi Elemér rendezte Csudafilm 1 905 234 nézőjével a hét harmadik legnézettebb műsora lett. A reklámozók számára fontos 18 és 49 év közötti korcsoport még ennél is jobban szerette a görög hotelt öröklő budapesti hajléktalanról szóló filmet, hiszen ebben a korosztályban a nézettségi lista élén végzett a Csudafilm.
|
A Tv2 vasárnapi filmje jócskán lemaradt a magyar vígjátéktól, a Kémkölykök 2-t mindössze 1 549 580-an látták, de ennél is meglepőbb, hogy a Napló kikapott a Cobra 11 című német akciósorozattól: a Tv2 riportmagazinját 1 735 990-an látták, míg a felboruló autókkal és műtűzzel operáló sorozat 1 865 854 nézőt ültetett a képernyők elé.
A hét premierje, a Buzera 1 140 231 vonzott a Tv2-re péntek este, ezzel Torgyán József és Verebes István megverte az RTL Klubon sugárzott Tűz a mélyben című amerikai filmet, ami mindössze 986127 embert érdekelt. A reklámozók által keresett 18 és 49 év közötti korosztály azonban inkább az akciófilmet választotta, a korcsoport 564740 tagja látta a Tűz a mélybent és csak 441237 a Buzerát.
"Alma vagy körte?"A cikk megjelenése után pár órával Almát a körtével? címmel levelet írt az Indexnek a közszolgálati televízió Magyar Televízió aláírással. A levélben azt fájlalták, hogy az október 23-ai "nemzeti ünnepen annak méltóságához illő" műsoruk összehasonlításra került a "tömegtelevíziós vetélytársak műsorával", ugyanis ez "nem etikus". Mint írják, az MTV "akkor szégyellné magát, ha október 23-án nem ünnepi műsorokat sugározna".
Szerintük ugyancsak szakmaiatlan összevetni A szólás szabadsága ünnepi nézettségét egy olyan korábbi adáséval, amikor "a műsor eleve millió feletti nézőszámmal indult".
|