Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A magyar marketingpiacon újszerű rövid kisfilmben a Vodafone nyári reklámkampányának karaktereit, a SIM-kártyáit cserélgető taxist, a túlsúlyos randihiénát vagy éppen a túlsminkelt öregasszonyt láthatjuk, csak a Westel hirdetésében éppen arról beszélnek, hogy csalódtak új mobilszolgáltatójukban. A konkurens hirdetéseihez hasonló képi világgal rendelkező reklámban a Westel-szpot szereplői a Vodafone akcióira, kedvezményes percdíjaira próbálnak rácáfolni.
"El akartunk csattintani egy poént"
A videó megtekintéséhez kattintson a képre Westel |
"Mi is el akartunk végre csattintani egy poént, emellett válaszolnunk kellett a Vodafone félrevezető hirdetéseire is." - tette hozzá Winkler János, aki az Index kérdésére válaszolva megjegyezte, nem fél a mobil reklámok eldurvulásától, mivel a Westel reklámstratégiájának középpontjában ezután is szolgáltatásaik bemutatása, és nem más konkurensek becsmérlése áll majd.
"Csak folytattuk az ő történetüket a mi eszközeinkkel. Ha a hangnem szokatlannak tűnik, az azért van, mert a Vodafone lassan tekerte fel a hangerőt, mi viszont váratlanul jelentkeztünk ilyen jellegű hirdetéssel "- tette hozzá Winkler János.
Nem támadtunk, csak parodizáltunk. -nyilatkozta lapunknak Tóth Andrea, a hirdetés készítő Republic of Art kommunikációs menedzsere, aki elmondta: "Nem szerettük volna felvenni a kesztyűt, és nem bocsátkozunkk ezentúl sem folyamatos ütésváltásokba, de a Westel úgy érezte, hogy végre válaszolniuk kell a Vodafone provokatív hangnemű tévészpotjaira."
Tóth Andrea úgy gondolja, hogy a szakma visszajelzései őket igazolják, és sikerült a paródia műfajával válaszolniuk. A kommunikációs menedzser kiemelte, hogy a kampány a hiteles tájékoztatás mellett felhívja a figyelmet a Westel teljes lefedettségére is.
Az Indexnek Graeme Millar, a Vodafone marketing igazgatója elmondta: A Westel tévés szpotja miatt sem változtatnak reklámstratégiájukon, és ezentúl is megpróbálnak világos, és korrekt reklámokon keresztül beszélni a fogyasztókhoz. Millar megjegyezte, hogy marketingstratégiájuk sikerét jól jellemzi, hogy ebben az évben annyi új ügyfelet szereztek, mint a másik két mobilszolgáltató együtt véve, sőt a Westel új reklámja is őket igazolja, hiszen konkurensük a Vodafone-t parodizáló hirdetésével mintegy elismerte, hogy jelenleg őket tartja a legfontosabb ellenfelének.
Graeme Millar emellett hangsúlyozta, hogy a Vodafone betartja a hatályos jogszabályokat, ezért nem félnek attól, hogy a Versenyhivatal elmarasztalja őket az utóbbi hónapok reklámkampányai miatt. Az Index információi szerint viszont a Vodafone hirdetéseit készítő Grey Worldwide Hungary Kft.-nél megfontolás tárgyává tették, hogy polgári jogi pert indítsanak a Westel kampányt jegyző Republic of Art ellen a szerzői és szomszédos jogok megsértése miatt.
A racionális fogyasztó
A videó megtekintéséhez kattintson a képre Vodafone |
Gönczöl véleménye szerint azonban egy racionális fogyasztótól elvárható, hogy szolgáltatóváltás esetén ne csak a televíziós hirdetésekből tájékozódjon, hanem tanulmányozza a választott mobilcég díjtáblázatait is, éppen ezért a Vodafone hirdetései valószínűleg nem a verseny szabadságát, csak a tisztaságát sérthetik. Ilyen etikailag megkérdőjelezhető esetekben pedig nem a Versenyhivatalnak kell eljárnia, viszont a sértett cég polgári peres eljárás keretében vehet elégtételt.
Fazekas Ildikó az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára az üggyel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy minden reklám sérti a konkurencia üzleti érdekeit, csak az nem mindegy, hogy a cégek hogyan beszélnek ellenfeleikről. A szakszerű és pontos összehasonlítás megengedett, és a jóérzést vagy a közerkölcsöt nem sértő humort sem szabad szankcionálni Hargitai Lilla, a Magyar Reklámszövetség főtitkára mindezzel összhangban az Index kérdésére megjegyezte, hogy a negatív kampány ugyan még újszerűnek hat Magyarországon, de ezt a módszert már régóta használják Nyugat-Európában, és az Egyesült Államokban.