A Mental Floss összeszedett öt olyan Oscar-jelöltet, aki nem is létezett, vagy nem egészen úgy, ahogy jelölték.
Pierre Boulle
Oké, ő létezett, nagyon is, de a Híd a Kwai-folyó felettért úgy jelölték, és nyert, hogy a film forgatókönyvét nem ő írta - nem is nagyon jött volna neki össze, hiszen nagyjából annyira beszélt angolul,mint Győzike. A film alapjául szolgáló regényt valóban ő írta, de a forgatókönyvet a McCarthyizmus alatt feketelistára tett írók dobták össze, egészen pontosan Carl Foreman és Michael Wilson. Őket ugye nem jelölhették 1958-ban, özvegyeik viszont 1985-ben átvehették a jogosan járó poszthumusz díjat.
Nathan E. Douglas
Írói álnév, ami mögött Nedrick Young állt, dettó feketelistás író. Ő 1993-ban kapta meg az elismerést - 25 évvel halála után. A film, amiért Oscart kapott, a Megbilincseltek volt (1958).
Robert Rich
Ki tetszett találni, újabb feketelistás író jön, Dalton Trumbo, aki tucatnyi álnév alatt írt forgatókönyveket. Trumbo az amerikai kommunista párt tagja volt, két filmmel is nyert Oscart, ezek közül a The Brave One-ért (1956) 1975-ben át is vehette a díjat. A másik Oscarja kicsit kacifántosabb volt, azt Ian McLellan Hunter nyerte papíron (Római vakáció), de később beismerte, hogy egy sort nem írt belőle. Azért a díjat átvette.
P. H. Vazak
A Tarzan, a majmok ura című, 1984-es Christophert Lambert-filmért egy komondort jelöltek forgatókönyvírói Oscarra - azért, mert Robert Towne, a film írója annyira nem volt elégedett azzal, amit az írásából a rendező kihozott, hogy levetette a nevét a stáblistáról, és kutyája nevét íratta rá. Nem nyert, abban az évben az Amadeust díjazta az Akadémia.
Roderick Jaynes
Két filmért is jelölték, a Fargóért és a Nem vénnek való vidékért, sőt, ezeket a filmeket vágóként is jegyzi, pedig nem is létezett soha. A filmeket a Coen-testvérek írták és ők is vágták, mint minden alkotásukat - nem tudni, miért kellett nekik kitalálni egy 80-as éveiben járó brit faszit erre a célra.
Ez lett a legjobb doku, éljen!
Biztos befutó a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában, és csak ezért néztem meg, mert egyébként nem bírom az ilyen filmeket, nekem a mozi az eszképizmusról szól. A Szerelem viszont a legrohadtabb valóságról, könyörtelen és nagyon-nagyon szomorú. Persze megérdemli a jelöléseket (főleg a női főszereplőét), de miután megnéztem, fél napig rajzfilmekkel és Starcraft-pályákkal kellett gyógyítanom az agyamat. Szóval egy remek film, amiről minden ismerősöm igyekszem lebeszélni.
Állítólag joggal, még nem láttuk.
Nagyjából ez volt a legbiztosabb díj, papírforma, nincs itt semmi látnivaló.
Szinte hihetetlen, de az Oacar-gálán nem m3-számokat játszanak, hanem egy zenekar élőben nyomja. A moziba ugyan nem fértek el, de egy mérfölddel arrébb a legendás Capital Records legendás székházából nyomják, gondolom 5.1-ben, szélessávon.
Musicalekekből. És hogy állunk a minekkel?
És azt hittem, hogy a 2003-as Oscar-gála ismétlését látom, ahol 6 díjat nyert a Chicago.
Aztán kiderült, hogy el sem aludtam, ez ilyen retrógála, öreg Enterprise-kapitánnyal és botoxolt énekesnőkkel.
Pár napja megírtuk az Oscar-gálák legnagyobb veszteseit, de csak a fontos díjakra koncentráltunk. Így maradhatott ki minden idők legnagyobb Oscar-lúzere, Kevin O'Connell, akinek a foglalkozása sound re-recording mixer – ami magyarul nem tudjuk, pontosan mi lehet (talán hang újra-újrakeverő?). Mindenesetre O'Connellt 1983 és 2007 között hússzor(!) jelölték a legjobb hang kategóriájában, és egyszer sem kapta meg. O'Connell 55 éves, tehát még bőven aktív, összejöhet még az a díj.
Ha valaki ezek utén meg akarja nézni a Nyomorultakat, az mazochista vagy süket. Russell Crowe-t mikrofonhoz engedni emberiség elleni bűncselekmény.
Amire csak ennyit tudok mondani: Л. (Muzsik el.)
És élőben is hallgathatjuk, mennyire repedtfazék hangja van Russel Crowe-nak és Rozsomáknak.
Főleg az Oscar-gálán éneklő Hugh Jackman:
Elég meglepő, de Michael Haneke, a Szerelem Oscar-díjas rendezője ugyan 71 éves, mégis úgy nyomja Twitteren, mint egy tini: három percenként nyom 142 karaktert és bármiről is van szó, nem felejti el hozzátenni, hogy lol.
Kár, hogy ez csak egy paródia, de legalább a szeretetteljes fajtából: best foreign film bitches!
Legjobb hangkeverés: Az Argo-akció, A nyomorultak, Pi élete, Lincoln, Skyfall
Legjobb hangvágás: Az Argo-akció, Django elszabadul, Pi élete, Skyfall, Zero Dark Thirty
Mi a Skyfallra tippeltünk mindkét kategóriában, meglátjuk.
Itt van!
Nahát, hogy ezt miért, nem is értjük.
Már csak 3 Oscart kaphat a Skyfall...
Ezek után meghallgatnám, milyen volt Crowe és Jackman éneke a hangkeverés előtt.
A zsidó medve nem ő, hanem Eli Roth a Brigantykban!
A Zero Dark Thirty kapta ez elsőt, a Skyfall a másodikat. Még nyernek egyet Adele betétdalával.
A legjobb operatőr, és a két hangkategória nyertesei úgy néznek ki, mint akiket egy kaliforniai virágevő kolóniáról zavart volna el Hancu kolléga egy kibelezett Atarival.
1969-ben két színésznő kapott díjat legjobb női főszereplőként: Barbra Streisand a Funny Girlért, Katharine Hepburn pedig a The Lion In Winterért.
A legjobb női mellékszereplő díját úgysem merik odaadmni másnak, mint Hathaway-nek.
Anne Hathawayról jegyezzük meg, hogy ugyanígy hívták Shakespeare feleségét.
Még jó.
Ebben a kategóriában szerintem elég gyenge volt a felhozatal, Sally Fieldnek és Anne Hathawaynak drukkoltam. Utóbbi bejött, mert bár a Nyomorultakkal engem vallatni lehetne Guantanamón, Hathaway nagyon jó Fantine volt.
Legjobb vágás: Argo-akció (William Goldenberg) Pi élete (Tim Squyres) Lincoln (Michael Kahn) Napos oldal (Jay Cassidy, Crispin Struthers), Zero Dark Thirty (William Goldenberg, Dylan Tichenor).
Egy szimpatikus fickó köszöni meg a családnak és mindenkinek, akinek ilyenkor kell.
Spielberg kedvenc munkatársa korábban Indiana Jonesszal, Schindlerrel és Ryan közlegénnyel is nyert, úgy látszik, most nem jött be a névmágia.
A refrén alatt a zenekar elnyomja, de ettől még hatalmas nóta ez a Skyfall.
Nem vagyok Adele-rajongó, de ez nagyon ott van Bond-film betétdalnak.
Egyik biztos nyertes, még a híressé vált névtelen suttyó rendező is azt írta, hogy "This is No-Brainer City: Skyfall is one of the best songs that has ever been in the best song category and Adele is f---ing brilliant."