A legjobb film Oscarjára jelölt filmek általában nem a nagy kasszasikerek közé tartoznak (jó, azért egy-egy becsúszik, lásd Titanic), de az idei év kilenc jelöltje ezzel a trenddel is szembe ment, és eddig kb. 2 milliárd dollárt hozott a gyártóknak. A jelöltek közül hat csak az észak-amerikai mozikban 100-100 millió dollárt szedett össze, míg a tavalyi jelöltek közül ez csak egy filmnek, A segítségnek sikerült, a 2012-es nyertes Némafilmes az USA-ban 45 millió dollárral zárt például.
Ha az átlagot nézzük, a tavalyi jelöltek 73 millió dollárt kaszáltak az USA-ban, az idei filmek viszont 103 milliót. Ez nemcsak annak tudható be, hogy a Szerelem című filmen kívül szinte csak olyanok szerepelnek a mezőnyben, amelyek valóban érdekelték is a nézőket, hanem annak, hogy a tavaly gyártott filmek gyártási- és promóciós költsége mintha alacsonyabb lenne, mint az előző években, így lehetett például a Nyomorultakat rongyos 60 millió dollárból kihozni annak ellenére, hogy Anne Hathaway, Russell Crowe és Hugh Jackman nem éppen az olcsójános színészek közé tartozik.
Az idei legjobb film kategória jelöltjeinek amerikai bevételi listáját a Lincoln vezeti 177 millióval, második az Argó-akció 127 millióval, a Zero Dark Thirty pedig 89 milliót hozott eddig. A Pi élete az amerikai pénztárakban annyira nem vitézkedett, viszont világszerte 577 millió dollárt hozott össze, ami figyelemreméltó.
Ez lett a legjobb doku, éljen!
Biztos befutó a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában, és csak ezért néztem meg, mert egyébként nem bírom az ilyen filmeket, nekem a mozi az eszképizmusról szól. A Szerelem viszont a legrohadtabb valóságról, könyörtelen és nagyon-nagyon szomorú. Persze megérdemli a jelöléseket (főleg a női főszereplőét), de miután megnéztem, fél napig rajzfilmekkel és Starcraft-pályákkal kellett gyógyítanom az agyamat. Szóval egy remek film, amiről minden ismerősöm igyekszem lebeszélni.
Állítólag joggal, még nem láttuk.
Nagyjából ez volt a legbiztosabb díj, papírforma, nincs itt semmi látnivaló.
Szinte hihetetlen, de az Oacar-gálán nem m3-számokat játszanak, hanem egy zenekar élőben nyomja. A moziba ugyan nem fértek el, de egy mérfölddel arrébb a legendás Capital Records legendás székházából nyomják, gondolom 5.1-ben, szélessávon.
Musicalekekből. És hogy állunk a minekkel?
És azt hittem, hogy a 2003-as Oscar-gála ismétlését látom, ahol 6 díjat nyert a Chicago.
Aztán kiderült, hogy el sem aludtam, ez ilyen retrógála, öreg Enterprise-kapitánnyal és botoxolt énekesnőkkel.
Pár napja megírtuk az Oscar-gálák legnagyobb veszteseit, de csak a fontos díjakra koncentráltunk. Így maradhatott ki minden idők legnagyobb Oscar-lúzere, Kevin O'Connell, akinek a foglalkozása sound re-recording mixer – ami magyarul nem tudjuk, pontosan mi lehet (talán hang újra-újrakeverő?). Mindenesetre O'Connellt 1983 és 2007 között hússzor(!) jelölték a legjobb hang kategóriájában, és egyszer sem kapta meg. O'Connell 55 éves, tehát még bőven aktív, összejöhet még az a díj.
Ha valaki ezek utén meg akarja nézni a Nyomorultakat, az mazochista vagy süket. Russell Crowe-t mikrofonhoz engedni emberiség elleni bűncselekmény.
Amire csak ennyit tudok mondani: Л. (Muzsik el.)
És élőben is hallgathatjuk, mennyire repedtfazék hangja van Russel Crowe-nak és Rozsomáknak.
Főleg az Oscar-gálán éneklő Hugh Jackman:
Elég meglepő, de Michael Haneke, a Szerelem Oscar-díjas rendezője ugyan 71 éves, mégis úgy nyomja Twitteren, mint egy tini: három percenként nyom 142 karaktert és bármiről is van szó, nem felejti el hozzátenni, hogy lol.
Kár, hogy ez csak egy paródia, de legalább a szeretetteljes fajtából: best foreign film bitches!
Legjobb hangkeverés: Az Argo-akció, A nyomorultak, Pi élete, Lincoln, Skyfall
Legjobb hangvágás: Az Argo-akció, Django elszabadul, Pi élete, Skyfall, Zero Dark Thirty
Mi a Skyfallra tippeltünk mindkét kategóriában, meglátjuk.
Itt van!
Nahát, hogy ezt miért, nem is értjük.
Már csak 3 Oscart kaphat a Skyfall...
Ezek után meghallgatnám, milyen volt Crowe és Jackman éneke a hangkeverés előtt.
A zsidó medve nem ő, hanem Eli Roth a Brigantykban!
A Zero Dark Thirty kapta ez elsőt, a Skyfall a másodikat. Még nyernek egyet Adele betétdalával.
A legjobb operatőr, és a két hangkategória nyertesei úgy néznek ki, mint akiket egy kaliforniai virágevő kolóniáról zavart volna el Hancu kolléga egy kibelezett Atarival.
1969-ben két színésznő kapott díjat legjobb női főszereplőként: Barbra Streisand a Funny Girlért, Katharine Hepburn pedig a The Lion In Winterért.
A legjobb női mellékszereplő díját úgysem merik odaadmni másnak, mint Hathaway-nek.
Anne Hathawayról jegyezzük meg, hogy ugyanígy hívták Shakespeare feleségét.
Még jó.
Ebben a kategóriában szerintem elég gyenge volt a felhozatal, Sally Fieldnek és Anne Hathawaynak drukkoltam. Utóbbi bejött, mert bár a Nyomorultakkal engem vallatni lehetne Guantanamón, Hathaway nagyon jó Fantine volt.
Legjobb vágás: Argo-akció (William Goldenberg) Pi élete (Tim Squyres) Lincoln (Michael Kahn) Napos oldal (Jay Cassidy, Crispin Struthers), Zero Dark Thirty (William Goldenberg, Dylan Tichenor).
Egy szimpatikus fickó köszöni meg a családnak és mindenkinek, akinek ilyenkor kell.
Spielberg kedvenc munkatársa korábban Indiana Jonesszal, Schindlerrel és Ryan közlegénnyel is nyert, úgy látszik, most nem jött be a névmágia.
A refrén alatt a zenekar elnyomja, de ettől még hatalmas nóta ez a Skyfall.
Nem vagyok Adele-rajongó, de ez nagyon ott van Bond-film betétdalnak.
Egyik biztos nyertes, még a híressé vált névtelen suttyó rendező is azt írta, hogy "This is No-Brainer City: Skyfall is one of the best songs that has ever been in the best song category and Adele is f---ing brilliant."