További Mozi cikkek
Készülő produkciójában ismét Julia Roberts játssza a főszerepet |
Soderbergh a munkamániás filmesek közé tartozik. Vasárnap a Shrine Auditoriumba befelé menet konkrétan azt nyilatkozta, hogy az Oscar-gála másnapján bemegy dolgozni. Miután két rendezői jelöléséből (Erin Brockovich, Traffic) végül megkapta a díjat, erről lemondott.
Pedig munkája van dögivel. Még be sem fejezte az általa csak "49 millió dolláros Dogma-filmnek" nevezett Traffic vágását, amikor már könyékig benne járt saját könyvében, mely a hangzatos Megúszni szárazon, avagy életed legszerencsésebb gazfickójának újabb kalandjai címet viseli. Emellett elkezdte írni a Schizopolis folytatását Schizopolis fia címmel, és Stanislaw Lem űrklasszikusa, a Solaris adaptálásába is belefogott.
Az amerikai drogkereskedelem és politika összefonódásáról szóló Trafficot az összes filmvállalat visszadobta, mert nem bíztak egy újabb drogfilm sikerében. A végül négy Oscart nyert dokumentarista hangulatú, akciójelenetekkel dúsított filmdrámát öszesen 110 szereplővel forgatták kilenc amerikai nagyvárosban, ráadásul Soderbergh maga kezelte a kamerát. A főszerepet Harrison Ford lemondása után végül Michael Douglas vállalta, aki remekül bírta a pergő ritmusú, egésznapos forgatásokat. (Egy apró adalék a filmgyáros céhek lobbierejéről: a stáblistán csak azért nem szerepelhetett "rendezte és fényképezte: Steven Soderbergh", mert a hollywoodi forgatókönyvírók érdekvédelmi szervezete nem engedte, hogy a "fényképezte" az "írta" és a "rendezte" közé kerüljön. A Jolly Joker-filmes így kénytelen volt végül Peter Andrews álnéven szerepelnie, mint operatőr.)
A rendezés és írás mellett nem hagyott fel a produceri tevékenységgel sem. Az általa finanszírozott két készülő szuperprodukcióban (Welcome to Collinwood, Insomnia) nem kissebb sztárok szerepelnek mint Al Pacino, Robin Williams vagy - Soderbergh régi barátja és szereplője - George Clooney.
Ocean és csapata plakátterv |
Soderbergh láthatóan nem készül babérjain pihenni az elkövetkező pár évben. Bár hollywoodi mércével számítva is csúcsköltségvetésű produkciókban dolgozik, az ő esetében nem kell attól tartanunk, hogy a kezdeti újító képi világ után klasszikus amerikai filmeket készítsen. Erről ő maga a Traffic kapcsán így beszélt: "Nem a hagyományos hollywoodi megközelítéssel nyúlok témákhoz, mert a nézők már belefáradtak az azonos sémájú filmekbe. Úgy érzik, mintha az összeset egy limuzin hátsó üléséről rendezték volna."