Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMWorth apátja támadást indított a Disney ellen, azt állítja, hogy a meséik kapzsiságra nevelnek, írja a Daily Telegraph. Bár a történetek pozitív tanulsággal zárulnak, ez csak álca, állítja Christopher Jamison. A lényeg, hogy a termékeiket eladják, és Disneylendből modern zarándokhelyet faragjanak. Az apát erről abban az útmutatásában írt, ami a boldogság megtalálásáról szól.
A társadalomból kiveszik a lélek az anyagi javak hajszolása és a vallás hanyagolása miatt, kesereg Christopher Jamison, akit a The Monastery című sikeres BBC-sorozatból ismer a brit közvélemény. A Disney azt sugallja, hogy ha nem veszik meg a termékeiket, akkor nem lehet boldog a család, mondja az apát, aki Westminster következő érseke is lehet.
Családok ezrei dőlnek be
„Minden könyv, film, élménypark és póló mögött az az üzenet, hogy a gyerekeknek Disney-re van szükségük - teszi hozzá. - Ezért muszáj megnézniük moziban a következő Disney-filmet, a szülőknek meg ezt kell megvenniük nekik dvd-n a születésnapjukra. Családok ezrei dőlnek be ennek a mesének, amikor ellátogatnak Disneylandbe.”
„A morális igazságok valaha a kulturális örökségünk részét képezték, és ehhez bárki ingyen hozzáférhetett – mondta. - Most a cégek pénzért árulják ugyanezt különböző termékek formájában.” Így szerinte a gyerekek fogyasztásfüggővé és kapzsikká válnak.
A Disney-t 1923-ban alapította Walt és Roy Disney, és ez a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari cége. Tizenegy élménypark és több tévécsatorna tartozik hozzájuk, és már legalább kétszáz filmet gyártottak.