Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Vágta G.T. Kft. menedzsmentje a szponzorokkal egyeztetve úgy döntött, hogy 2008 tavaszára halasztja a hagyományteremtő céllal létrehozott első Nemzeti Vágta versengést.
"Ugyan rendkívül nagy volt az érdeklődés: eddig is több mint 50 település mondott már igent, sokan már be is fizették a nevezési díjat, sikeresen megépült és kipróbálásra került a próbapálya, azonban a szervezésre rendelkezésre álló rövid idő nem volt elég ahhoz, hogy a szervezők által kitűzött cél, a 100 induló magyar település megvalósulhasson" - áll a cég által kiadott sajtóközleményben.
Az önkormányzatok egy része állítólag azért nem tudott indulni a versenyen, mert év közepén költségvetésükből már nem tudtak átcsoportosítani a futamhoz szükséges nevezési díjat. Viszont a szervezők szerint számos civil szervezet, lovas egyesület és külföldi magyar szervezet jelezte, hogy indulnának a Vágtán, ezért a szervezők úgy döntöttek, hogy az első Nemzeti Vágta futamain majd nem csak önkormányzatok indulhatnak. De persze csak jövő év tavaszán.
A rendezvényt eredetileg szeptember 22-én rendezte volna a homokkal felszórt Hősök terén a Geszti Péter és Tamási István IBS-elnök által alapított cég. A GT. Kft. versenyt hirdetett meg az ország települései számára, a falvak egymillió, a városok kétmillió forintért indíthattak volna szeptemberben egy lovast, aki a Hősök terén felállított pályán mérkőzött volna meg a többiekkel. Az egyes futamok győztesei egymilliót fognak elvileg kapni, a győztes település pedig harmincmilliót. A szervezők számításai szerint az egynapos rendezvény költsége körülbelül 800 millió lesz.