Bocsánatot kért a kínai mosóporgyártó a rasszista reklámja miatt
Pénteken végigszáguldott a neten egy kínai mosószerreklám, ami jó eséllyel pályázhatott volna 'a világ legrasszistább reklámja' címre, ugyanis azzal próbálja érzékeltetni a fehérítő hatást, hogy egy csinos ázsiai lány bedob a mosógépébe egy fekete férfit, aki a program lejárta után egy csinos ázsiai fiúként mászik ki a dobból.
Miután a videó virálissá vált, a Shanghai Leishang Cosmetics Ltd. gyorsan kapcsolt, és eltávolította eredeti helyéről, majd kiadott egy közleményt, amelyben megpróbálja a médiára kenni a botrányt:
Sajnáljuk, ha a média által eltúlzott videó terjedése kárt okozott az afrikai embereknek,
írják. A cég egyik munkatársa, Mr. Wang azt is hozzátette, akik fennakadtak a reklámon, túl érzékenyek voltak, nekik eszükbe sem jutott a faji megkülönböztetés a videó készítése közben.