Adél
-1 °C
4 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A Google Trends twitterén múlt kedden jelent meg adat arról, hogy "koronavírus tünetei" szókapcsolatra való keresés tízszeresére nőtt az angol nyelvű oldalakon az előző héthez képest. A top keresések között volt még, a "koronavírus megelőzése" és hogy "hogyan terjed a koronavírus". Ezekben az adatokban nincs is semmi meglepő, azonban volt még egy adat, ami a Vice magazin szerint azt jelzi, hogy főleg Amerikában, de máshol is nagyon sok embert eléggé össze van zavarodva a vírussal kapcsolatban.

    A Boingboing adatai szerint az utóbbi napokban ugrásszerűen megnőtt a keresés a "corona beer virus" szókapcsolatokra, amiből arra lehet következtetni, hogy az ezt beírók azt hiszik, hogy köze van a sörnek a vírushoz, esetleg arról nevezték el.

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

    I think people will die happy 😂 #coronavirus #coronabeervirus

    popicool (@popicool) által megosztott bejegyzés,

    Angolul ugyanis nem crownvirusnak hívják, hanem a latin coronavirus változatot használják, ebből a corona pedig megegyezik az USA egyik legkedveltebb sörmárkájával. Amúgy azért van korona a nevében, mert a mikroszkópos képükön a burokba ágyazott fehérjetüskék a Nap koronájához  hasonlóan kitüremkednek a felszínből, latinul a corona jelentése koszorú, virágfüzér, glória, korona. A Corona sörnek pedig a logója egy aranykorona. 

    A Vice szerint főleg Észak-Amerikában volt jellemző, hogy erre kerestek (kivéve Mexikóban, ahol gyártják a Coronát), de Nyugat-Európában, Ausztráliában, Indiában, Indonéziában, Japánban és Új-Zélandon is sok találat volt. 

    Plusz adalék, hogy nálunk azért hívták ezt a sört Coronitának, mert Spanyolországban egy régi helyi borászat 1907 óta birtokolja a Coronas nevet, ezért más néven kellett ott forgalmazni, és hozzánk is így jött be.

    1 H0X1lcU9WK4wMO65X8VbCQ
    Fotó: makeameme.org
  • Valószínűleg maga a Lidl sem gondolta, hogy a kissé provokatív, svéd húsgolyókat reklámozó posztjuk milyen unortodox reklámtornádót fog berobbantani a Facebookon.

    A Lidl az IKEA-ra egyértelműen kikacsintó szöveggel tette ki a húsgolyós bejegyzését:

    Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató!

     Az IKEA gyorsan kapcsolt, és reagált is egy hasonlóan csípős kommenttel:

     Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért. ;) 

    Ezután már nem volt megállás, a lájkvonatra felkapaszkodva legkülönfélébb cégek és Facebook-oldalak, végül csak úgy az emberek kezdték el a bejegyzés alá bekommentelni a Svédországhoz kapcsolódó, majd a Svédországhoz egyáltalán nem kapcsolódó ajánlataikat.

    Magyarországon egyébként nem különösebben szokás cégként reagálni egymásnak, sőt, olyan is előfordult, hogy valakit egy humorosnak szánt Twitter-bejegyzést miatt rúgtak ki. Szerencsére ezek az idők már elmúltak, és most már szabadabban kezeli a reklámpiac a közösségi médiás kommunikációt, így születhetett meg a Nagy 2020-as Húsgolyós Kommentháború.

    Itt egy válogatás a legjobb kommentekből:

    Ha még nem tettétek, lájkoljátok az Index Mindeközbent a Facebookon!

  • Végül a rendőrök nyugtatták meg azt a nagytestű, ingerülten ugató kutyát, akinek idős gazdája magatehetetlenül feküdt egy családi ház udvarán Nyúlon. A környékbeliek hiába próbáltak a férfi segítségére sietni, a házőrző senkit nem engedett a gazdája közelébe.

    A Police.hu híre szerint a földön fekvő férfi mellett egy felborult járókeret volt, segítségért kiabált, ám a kutya dühös ugatással támadt az udvarra lépőkre. A kutyát végül két rendőr nyugtatta meg, majd miután az állatot sikerült bezárniuk a házba, az idős férfihez siettek.

    lead Nyúl udvar
    Fotó: Police.hu

    Az idős úr hosszabb időt tölthetett a fagyos talajon, nehezen beszélt és nagyon fázott, ezért a kiérkező mentősök a győri kórházba vitték.

  • A futball hangos a rasszizmustól, hétről-hétre vannak balhék a stadionokban, mert a szurkolók nem tisztelik a fekete játékosokat. Ennek épp ellenkezőjét tette a spanyol Tenerife tábora, amely az Athletic Bilbao elleni kupameccsen a vendég Bilbao csatára, Inaki Williams mellett tüntetett.

    Williamset nem rég rasszista inzultus érte az Espanyol elleni mérkőzésen, a tenerifeiek ki akarták fejezni rosszallásukat ez ellen, és a 9. perc után antirasszista rigmusokkal és molinókkal köszöntötték az ellenfél fekete játékosát. (Azért a 9. perc, mert a csatár a 9-es mezben játszik.)

    Sőt, Williams képét a stadion nagy kivetítőjére is kitették, azt írták alá, "nem a rasszizmusra", illetve "mindannyian Inaki Williamsszel vagyunk".

    Williams eközben a pályán megtapsolta a közönség és a rendezők gesztusát.

    Klasszismeccs volt egyébként, hosszabbítás és 3-3 után büntetőkkel ért véget.