Könnyen érthető cikk a koronavírusról olvasási nehézségekkel küzdőknek
Mi ez?
Az úgynevezett könnyen érthető kommunikáció (KÉK) egy olyan technika, aminek legalább olyan jelentősége van az értelmi fogyatékossággal élő emberek életében, mint a rámpának a mozgássérültek, a Braille-írásnak a látássérültek vagy a jelnyelvnek a hallássérültek számára.
A könnyen érthető szövegek nemcsak az értelmi fogyatékossággal élő embereknek, hanem szélesebb társadalmi réteg számára is segítséget nyújthatnak. Ezért is fontos, hogy ahogy erősödik a koronavírus-járvány Magyarországon, elkészüljenek a könnyen érthető ajánlások is. Ez is egy ilyen cikk. Bővebben a KÉK-ről (PDF).
2020. április 24.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Bővebben a koronavírusról
ezen a linken
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
2383 koronavírusos emberről tudunk.
Már 250 ember halt bele a koronavírusba
és már 401 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Ahogy már megírtuk
Budapesten
jövő hétfőtől:
- az üzletekben
- a bevásárlóközpontokban
- a tömegközlekedési eszközökön
- piacokon
- taxikban
kötelező lesz maszkot viselni.
Azért,
hogy mindenkinek legyen maszkja,
Budapesten sok helyen
ingyen osztanak maszkokat.
Más városokban is szigorítások vannak.
Miskolcon is kötelező
szájmaszkot vagy kendőt hordani
a tömegközlekedésen.
Az arc eltakarása abban segít,
hogy a koronavírus ne terjedjen tovább.
Figyeld a híreket,
hogy a te lakóhelyeden
mik a pontos szabályok!
Szakemberek szerint
a koronavírus járvány
jövő vasárnap kezd el tetőzni.
Védőeszközöket kapnak
a kórházakban
Folyamatosan érkeznek külföldről Magyarországra
a védőeszközök.
Például:
- maszkok,
- védőkesztyűk,
- védőruhák.
Tegnap is rengeteg maszkot
osztottak ki a kórházakban.
Sajnos egyre több
kórházi dolgozó fertőződik meg a vírussal.
Tízből egy fertőzött ember
kórházban dolgozik.
Sok dolgozó van
kitéve a
vírusnak
Nem csak a kórházi dolgozók
vannak kitéve a vírusnak.
Az elmúlt hetekben
erre több példát láttunk.
Például:
- Nagyon sok idősotthonban
elterjedt a vírus.
- Egy budapesti hajléktalanszállón
is többen megbetegedtek.
Az ott élő emberek és dolgozók
nagyobb veszélyben vannak,
mint mások.
Sok dolgozónak
mondhatunk
köszönetet
Sok olyan szakma van,
akiknek sokat köszönhetünk
a járvány elleni küzdelemben.
Ilyenek a kórházi dolgozók.
De sok más szakma dolgozói is.
Például a:
- a bolti eladók
- a szociális munkások
- a mentősök
- a rendőrök
és még nagyon sokan.
Ha szeretnéd megköszönni a munkájukat
állj ki az ablakba vagy a teraszra
este 8-kor
és tapsold meg őket.
Új szabályok,
enyhítések
Orbán Viktor
Magyarország miniszterelnöke
tegnap elmondta,
hogy új kijárási szabályok
lesznek majd jövő hétvégétől.
Európa más országaiban
enyhítenek a korlátozásokon.
Ez azért van,
mert ők már túl vannak
a koronavírus járvány
csúcsán.
Ilyen ország
például Horvátország.
Horvátországban
hétfőtől kinyithatnak a kisebb üzletek,
könyvtárak.
Májustól
miséket is lehet tartani,
és kinyithatnak az óvodák is.
Ahhoz,
hogy Magyarország is
enyhíteni tudjon a korlátozásokon,
fontos,
hogy mindenki betartsa a szabályokat.
Maradj otthon!
Moss kezet!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Tartsd a távolságot más emberektől!
Viselj maszkot!
Csak együtt állíthatjuk meg
a koronavírus terjedését.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat: