3 éve nem csinálják meg ezt a 12 centis padkát a bringásoknak, most éppen a járványra fogják
Méghozzá ezt itt, mutatom is, hogy képbe kerüljünk: ilyen volumenű beruházáson megy 3 éve a huzavona, levelek váltása, pecsételése és hivatalos szignáltatása:
![Képernyőfelvétel (50).png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3316/33164/331646/33164602_12f030a6945b6b407fe4d3bd68f7e4b1_wm.png)
De lássuk a történetet. 3 éve, hogy a Rákóczi híd pesti hídfőjének támfalában a Soroksári út - Máriássy utca kereszteződésénél a betontömbök kimozdultak a helyükről. A balesetveszélyes helyzetet pár hónappal később egy fából készült támasztékkal orvosolták, de az sajnos elfoglalta a teljes bicikliutat, ahogy ez a Járókelő 2017-es reklamáló posztján látszik is.
Ennek a támfal szakasznak a helyreállítására is éveket kell majd várni?
- kérdezte cinikusan a beküldő 2017 szeptemberében, nem is sejtve, mennyire beletrafál a jövőbe.
![94593-5a71c1970e0cd](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3316/33164/331646/33164606_9b3611343b15da423a54814b779a34ae_wm.jpg)
A támfal aztán állandósult, kinőtt benne a gyom, mellette pedig folytatódott az erózió, tavaly így állt a dolog:
![Képernyőfelvétel (49).png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3316/33164/331646/33164630_30ae5deeec5574be9aed75dba01a8086_wm.png)
De ugorjunk vissza 2017 őszéhez, amikor a hivatal a helyzettel kapcsolatban a következő téjékoztatást adta:
A támfal jelenlegi faszerkezetes megtámasztása ideiglenes, a felújításig ez a szerkezet valóban elfoglalja a kerékpárutat. A közbeszerzés elindult, a felújítás előreláthatóan a jövő évben fog megtörténni.
A kerékpáros forgalmat a másik oldalon a járdára vezették, ott közös gyalog-bringautat kijelölve, de ahová viszont nehéz felhajtani az úttestről a 12 cm magas járdaszegély miatt. 2018 őszén a naponta arra járó kerékpárosok rákérdeztek a helyzetre, amire először azt a választ kapták, hogy nem kéne nagydobra verni a dolgot, senkire nem tartozik az ügy:
Véleményünk szerint a Máriássy utcában a támfal melletti kerékpárút ideiglenes megszűnése, még ha ez hosszabb ideig tart is, nem olyan jelentős változás, melyről Budapest város szintjén tájékoztatni kell a közlekedőket.
Később már csalafintább választ adott a Budapest Közút:
A kerékpárosok számára ajánlott útvonal ... szélessége valóban nem felel meg az előírásoknak, de ideiglenes megoldásnak elfogadható. A kiemelt szegély süllyesztése folyamatban van, kivitelező cégünk szűkös kapacitása miatt húzódik.
Miután gondolatban visszagörgettek a poszt elejére, a 12 centi magas, egy méternyi szegély fotójához, ugorjunk másfél évet a jelenbe.
![331544-5ea3e1d14f292](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3316/33166/331661/33166130_6d2a15cbbec8dabab265fd9f4f16d860_wm.jpg)
Mivel áprilisig a helyzet semmit nem változott, ismét előkerült a téma, ezúttal azonban még parádésabban hárította magától a felelősséget a Hivatal, először megnyugtatólag közölve, már előirányozták a munkát (azt nem említve, hogy ez 2017-ben történt), aztán a biztonság kedvéért ki is oktatva a levélírót, hogy más dolguk is van, mint erre a nyomorult padkára felhajtót "kivitelezni", majd az egészet rátolták a koronavírusra, mondván járvány alatt nem dolgoznak annyit:
A bejelentésben jelzett szegély süllyesztését előirányoztuk. A munkákat kapacitásunk függvényében folyamatosan végezzük, azonban tájékoztatjuk, hogy - túl azon, hogy városszerte számos hasonló megrendelés vár javításra, - Társaságunk kivitelezői részlege a vírus miatti válság alatt csökkentett kapacitással működik.
Még szerencse, hogy a Társaság Nem Kivitelezői Részlegének nem csökkent a kapacitása, ezért hosszasan levelezhetnek, szignálhatnak, előirányozhatnak, és a jól végzett munka örömével iktathatnak, mint már 3 éve.