Élet, halál és pezsgő a Forma-1-ben
Fangio nőjétől a Lauda-Hunt-vitán át Ecclestone-ig és a keleti nyitásig Az F1 történetének bő hatvan éve a Nagyképen.
1950-től létezik hivatalosan Forma 1, azonban már a harmincas években rendszeresen tartottak nagydíjakat szerte Európában. A képen az 1937-ben tartott doningtoni GP-n egy Mercedes W 125 repül a célba. (Fotó:
Fox Photos / Europress / Getty)
1956, Brit Nagydíj Silverstone-ban. Andrea, a későbbi ötszörös világbajnok Juan-Manuel Fangio barátnője térdelve követi az eseményeket. Fangio győzött aznap. (Fotó:
Bert Hardy / Europress / Getty)
Andrea az elsők között gratulált neki a sikerhez (Fotó:
George Stroud / Europress / Getty)
Az 1959-es berlini Német GP-n Hans Hermann sérülés nélkül úszta meg ezt a bukást. Csoda. (Fotó:
Popperfoto / Europress / Getty)
Az Amerikai Nagydíj 1959-ben, Sebringben, rajt. Bruce McLaren győzött a 9-es számú autóval. (Fotó:
Racingone / Europress / Getty)
1963-ban egy londoni reptéren 19 F1-autó vár arra, hogy gépre tegyék őket, és elrepítsék Watkins Glenbe, az Amerikai GP-re (Fotó:
Bentley Archive/popperfoto / Europress / Getty)
John Surtees - fehér overallban - vizsgálja a Ferrariját egy teszten az 1964-es Amerikai GP-re készülve
(Fotó:
Grand Prix Photo / Europress / Getty)
Jim Clark második világbajnoki évében, 1965-ben Brands Hatch-ben, Angliában (Fotó:
Victor Blackman / Europress / Getty)
Richard Attwood Lotus-BRM-je Watkins Glenben, 1965-ben. Ő sosem nyert futamot sem a Forma-1-ben, a Lotus viszont az egyik legnagyobb márka lett, a neve ma is él. (Fotó:
Alvis Upitis / Europress / Getty)
A későbbi kétszeres világbajnok Graham Hill az 1965-ös Holland Nagydíjon, épp megtankolják az autóját indulás előtt (Fotó:
Victor Blackman / Europress / Getty)
Lorenzo Bandini tragikus balesete 1967-ben, Monacóban. Az egyszeres futamgyőztes autója kigyulladt, és belobbantotta a szalmabálákat is. Bandinit kimenekítették, de égési és mellkasi sérüléseibe három nappal később belehalt. (Fotó:
Paul Popper/popperfoto / Europress / Getty)
Niki Lauda és James Hunt karamboljukon vitatkoznak a belga Zolderben, valamikor a 70-es évek végén. 1976 volt az ő legendás szezonjuk, aminek megfilmesítése szeptember végén kerül a mozikba. (Fotó:
Keystone / Europress / Getty)
Jody Scheckter Tyrellje az első Long Beach-i Amerikai Nagydíjon 1976-ban, edzésen. Sehol máshol nem rendeztek annyi különböző városban F1-futamot, mint az Egyesült Államokban, a sorozat mégsem lett az ország kedvence. (Fotó:
Bob Harmeyer / Europress / Getty)
René Arnoux Renault-ja a 82-es Holland GP-n, Zandvoortban. Megfogták a gumik, a pilóta megúszta. (Fotó:
Grand Prix Photo / Europress / Getty)
Stefan Johansson Ligier-je az 1988-as Brazil GP-n, Jacarepaguában. A legendás pályát idén dózerolták el, a helyén a riói olimpia egyes létesítményeit építik fel. (Fotó:
Simon Bruty / Europress / Getty)
Nelson Piquet az 1989-es Kanadai Nagydíjon, Montrealban. Boutsen-Patrese kettős Williams-győzelem volt aznap, Andrea de Cesaris élete egyetlen dobogós helyét szerezte harmadikként, Piquet Lotusa negyediknek futott be. (Fotó:
Pascal Rondeau / Europress / Getty)
Mauricio Gugelmin és Nigel Mansell koccanásának eredménye a 89-es Francia GP-n, a Paul Ricard-pályán. A brazil March-a felborult, de a pilóta sértetlen maradt. (Fotó:
Pascal Rondeau / Europress / Getty)
Pierluigi Martini az F1 legtovább élt kiscsapatának, a Minardinak egyik pilótájaként a 89-es Brit GP-n, Silverstone-ban. (Fotó:
Darrell Ingham / Europress / Getty)
A Goodyear évtizedeken át szállított a Forma-1-nek. Egy kép az 1992-es mexikói futamról. (Fotó:
Pascal Rondeau / Europress / Getty)
Ayrton Senna, halálának napján, 1994. május 1-én Imolában. Az utolsó képek egyike, ami készült róla, nem sokkal a rajt előtt. A futam 3. körében ütközött, alig öt óra múlva egy bolognai kórházban halt meg. (Fotó:
Pascal Rondeau / Europress / Getty)
Michael Schumacher ül a korláton az 1994 októberi Európa GP-n, Jerezben, miután megnyerte a futamot. Akadt némi médiaérdeklődés már akkor is. (Fotó:
Pascal Rondeau / Europress / Getty)
Bernie Ecclestone 2011-ben Indiában, az első helyi F1-futamon. A nagyfőnök szinte minden versenyre elmegy, de legtöbbször csak a rajtot várja meg. Nem sokkal utána magánrepülőjére száll, ahogy ő mondta, hogy "induljon még több pénzt felhajtani a csapatoknak". És persze magának. (Fotó:
Clive Mason / Europress / Getty)
Lewis Hamilton élete első győzelmét ünnepli 2007-ben, Montrealban a Kanadai GP-n. Másfél évvel később, mindössze második F1-szezonjában máris világbajnok lett, ismételnie viszont még nem sikerült. (Fotó:
Clive Mason / Europress / Getty)
Fernando Alonso Ferrarija a tavalyi Koreai GP-n. A Jeongam városka melletti pályára egy metropoliszt akartak felhúzni, de a projektből eddig semmi nem jött össze, így van még egy futam a semmi közepén, a világ végén. (Fotó:
Clive Mason / Europress / Getty)
Mesés helyszín viszont Valencia és a városi pálya. De ez a projekt is becsődölt, idén már nem tartanak itt futamot. A hölgyek tavaly itt épp a bajnok Sebastian Vettelnek integetnek. (Fotó:
Ker Robertson / Europress / Getty)
Abu-Dzabi és a Yas Marina-pálya a világ jelenlegi legmodernebb Forma-1-komplexuma. Alonso halad el a pálya területén található luxushotel alatt. (Fotó:
Paul Gilham / Europress / Getty)
Sebastian Vettel, világbajnok 2010, 2011, 2012 (Fotó:
Clive Rose / Europress / Getty)
Rovataink a Facebookon