Demszky is bővítené az éjszakai vonalhálózatot

2005.01.13. 16:31
A főpolgármester az éjszakai tömegközlekedés bővítését kérte a BKV-tól csütörtökön, miután szerdán egy civil szervezet kidolgozott tervvel állt elő. A főváros szerint már az év második felétől már minden budapesti hazajuthatna BKV-val éjszaka is.

Demszky Gábor főpolgármester felkérte a BKV-t, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javaslatának megfelelően tegye lehetővé, hogy a közlekedési társaság éjszakai szolgálati járatait az utasok is igénybe vehessék. A főváros szerint a kényelmesebb, olcsóbb és mindenekelőtt hiánypótló éjszakai műszak 2005 második felétől már működhet.

Érintett városrészek
#alt#
Az új vonalhálózat térképe
Forrás: VEKE
A VEKE elképzelése szerint jelentősen javulna az éjszakai közlekedés a belvárosban (három járat közlekedne a Nagykörúton) és a külvárosban is (Békásmegyer, Cinkota, Csepel, Hűvösvölgy, Kelenföld, Kőbnya, Óbuda, Pesterzsébet, Rákoskeresztúr, Rákosszentmihály, Újpalota, Újpest, Újhegyi lakótelep). Bekapcsolnák az éjjeli vérkeringésbe Farkasrétet, Kelenvölgyet, Mártonhegyet, Németvölgyet, Őrmezőt, Péterhegyet, Rákoshegyet, Rákoskertet, Rákoscsabát, Rózsadombot, Soroksárt, Soroksár-Újtelepet, Svábhegyet, Törökkőt, Törökvészt, a budafoki dombokat, a csepeli Kertvárost és Királyerdőt, a Centenáriumi lakótelepet, Káposztásmegyer északi felét, a Gloriett-telepet, a Havanna lakótelepet, Pesterzsébetet, az Alkotás utat, az Árpád utat, Baross utcát, a Budakeszi utat, az Istenhegyi utat, az Újszász utcát és öt agglomerációs települést: Budakeszit, Gyált, Nagykovácsit, Pécelt és Solymárt.
Szolgálatijárat-megvonás

A VEKE szerdán tartott sajtótájékoztatóján egy olyan működési tervet mutatott, ami szerint a főváros minden részébe eljutnának az éjszakai buszok, amikkel jelenleg mintegy másfél millió ember nem tud hazajutni éjszaka.

A civil szervezet szerint 100-150 millióval lenne olcsóbb a BKV kibővült éjszakai szolgáltatása, a kiadások csökkentését szerintük a 107 szinte üresen közlekedő, a BKV járművezetőit hazaszállító szolgálati járatok bevonásával lehetne elérni.

Nyártól már a gyakorlatban is

A közlekedési társaság 2005 második felétől állhat át az új rendszerre, mondta el Lakos Imre, a Fővárosi Önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke az Indexnek, aki szerint a VEKE nyitott kapukat döngetett koncepciójával. Állítása szerint a BKV már jó ideje foglalkozik az éjszakai hálózat reformjával, de a civil szervezet a főváros megkeresése előtt a sajtóhoz rohant.

A bizottsági elnök nem tudta megmondani, mekkora többletkiadással vagy megtakarítással jár a BKV-nak a vonalhálózati-reform, erről szerinte még "korai beszélni". Lakos az Indexnek elmondta, április végére kerülhet a Fővárosi Közgyűlés elé az erről szóló javaslat.

A katalizátor szerepe

"Nagyon jó katalizátornak lenni ilyen dolgokban" - jelentette ki az Indexnek Vitézy Dávid a VEKE munkacsoportjának tagja, aki örömét fejezte ki Demszky bejelentésével kapcsolatban.

A civil szervezet munkatársa elmondta, a VEKE és a BKV tudott egymás koncepciójáról, sőt ötleteket is cseréltek egymással, de a társaság nem képes a nagyobb szervezeti változtatásokra magától.