"Halljuk a budapestiek szavát: tisztább, biztonságosabb várost szeretnének, egy várost, ahol lehet élni, dolgozni, közlekedni" - jelentette ki Gyurcsány Ferenc miniszterelnök szerda délután azon a sajtótájékoztatón, ahol Demszky Gábor főpolgármesterrel és Molnár Gyulával, a kormány fővárosi megbízottjával ismertették a Nemzeti Fejlesztési Terv Budapest-fejezetét.
Molnár Gyula, Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor
A miniszterelnök elmondta, nincs sikeres Magyarország sikeres Budapest nélkül, ezért a kormánynak kötelező támogatni a budapestiek által kigondolt elképzeléseket, ezután átadta a szót Demszky Gábornak, aki ismertette a főváros vezetése által kidolgozott középtávú fejlesztési programot.
A főpolgármester mindenekelőtt kijelentette, soha egyetlen kormány nem támogatta annyira Budapestet, mint a Gyurcsány-kormány, majd beszámolt arról, hogy Podmaniczky Frigyesről elnevezett programot hirdet meg Budapest, amely magában foglalja a következő kilenc év fejlesztési menetrendjét.
Látványos tervek 2013-ig
A Podmaniczky-program 2013-ig az Aquincumi híd megépítését (az M0-ás híd után), a Csepeli HÉV-et a Szentendreivel összekötő 5-ös metrót (aminek szerződését 2006 tavaszán kötné meg az állammal Demszky Gábor), a ferihegyi reptérhez vezető gyorsvasutat foglal magába.
A Podmaniczky-programot már hétfőn tárgyalja a fővárosi kabinet, ezután pedig a közgyűlés elé kerül. Megállapodás akkor születik róla, ha a kormány is jóvá hagyja azt.
Megalakul a Fővárosi Közmunkák Tanácsa
A Budapest-ügyi kormánybiztossá nemrégiben kinevezett Molnár Gyula XI. kerületi polgármester a nagyszabású projekteket intéző, Magyarországon korábban működött Fővárosi Közmunkák Tanácsának felállítását ígérte meg.
Molnár 2006-ra ígéretet tett a kétszintű közigazgatási rendszer reformjának kidolgozására, aminek egyik elképzelései közé tartozott az egy önkormányzattal rendelkező Budapest, vagy a leválasztott külső kerületek ötlete is.