További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Somodi Lászlót, a BKV-t januárban a "régi vezetés" miatt otthagyó, jelenleg a Városházán dolgozó szakembert nevezik ki a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettesévé, tudta meg az Index a cég kommunikációs vezetőjétől, Regőczi Miklóstól.
A vezetőváltáson átesett cégben Somodi kinevezésével nem zárultak le a személycserék, de konkrét átalakítások csak áprilisra várhatók. A cég új vezetése a szóvivő elmondása szerint azt akarja, hogy a cégnél ne a kor, hanem az alkalmasság számítson a vezetői posztok betöltésénél.
Somodi kinevezését egy furcsa közjáték előzte meg, amely jól jellemzi a köztulajdonú cég - lecserélés alatt álló - régi vezetését és azt, hogy miért sürgetik évek óta szakmai szervezetek a Kádár-rendszerben szocializálódott cégvezetés átalakítását (Bővebben >>).
A BKV kedden jelentette be, hogy - Aba Botond vezérigazgató januári távozása után - megválik a közlekedésért felelős Menyhért László vezérigazgató-helyettestől, nyugdíjba megy Fülöp Ferenc, a trolibusz üzemág vezetője is, és hamarosan nyugdíjazzák Dányi József gazdasági igazgatóhelyettest is.
Királydráma a buszgarázsban
Az Index névtelenséget kérő forrásokból úgy értesült, az elbocsátás hátterében egy királydrámába illő, de végül megbukott összeesküvés áll.
A távozó vezetés egyik tagja rossz hírét akarta kelteni a menedzsment új vezetőjének, Antal Attila vezérigazgatónak. A rosszakarónak a múlt héten sikerült bojkottálnia, hogy a gyors 7-es és 173-as buszok teljes létszámban közlekedhessenek.
Három-öt buszt - mondvacsinált okokra hivatkozva - egész héten nem engedtek ki a garázsból, így a vonalon kevesebb busz közlekedett megnövelve a várakozási időt, zsúfoltabbá téve a járműveket. Úgy tudjuk, arra számítottak, a hirtelen támadt buszhiány miatt lakossági panaszok áradata indul meg, ami rossz fényt vetett volna az új menedzsmentre. A BKV a történetet nem kommentálta.
Áprilisra világítják át a BKV-t
A BKV-menedzsment átalakítása még nem zárult le. A vízfejűsége miatt sokat kritizált 12 ezer embert alkalmazó cégnél jelenleg 60 felső és 300 középvezető van, akik egy részének hozzáállásával nem ért egyet a cég, mondta el a BKV szóvivője, aki szerint vagy "a hozzáállás változik, vagy a menedzsment".
Személyi változások az említetteken túl március végéig nem lesznek a cégnél. Ekkorra készül el ugyanis a Central European Management Intelligence (CEMI) nevű auditáló cég jelentése a BKV-ról, amely konkrét programokat fog javasolni a cég hatékonyságának növelésére.
Jó szakmai döntésnek tartja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Somodi László kinevezését, mondta el az Indexnek Vitézy Dávid a szervezet szóvivője, aki egyben a BKV felügyelőbizottságának tagja is.
Mint mondta, Somodi segítségével készült el az új - a közlekedési cég menetrendi teljesítéseit tartalmazó - paraméterkönyv, ami - a korábbi bejelentésekkel ellentétben - nem tartalmaz teljesítménycsökkenéssel járó járatritkítást.
A VEKE javaslatai is bekerültek az új paraméterkönyvbe, miszerint a rendszerben lévő kapacitástartalékok átcsoportosításával olyan túlzsúfoltnak számító járatokat sűrítenek meg, mint például a Keresztúr busz, a 37-es, a 82A és a pesterzsébeti 23-as busz.