További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Több szálon is kapcsolódik egymáshoz Antal Attila, a BKV vezérigazgatója és Veres István, a Citadellára teraszokat építő és fuvarozással is foglalkozó vállalkozó, írja a Heti Válasz legfrissebb száma.
A lap bemutatott egy Antal Attila aláírásával ellátott levelet, amiben a vezérigazgató a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. vezérigazgatójánál, Jost Lammersnél megbeszélést kezdeményez a reptéri transzferjáratokról. A BKV-vezér levelében javasolja, hogy a Zóna taxit is hívják meg a megbeszélésre. (A megbeszélés a Budapest Airport tájékoztatása szerint nem jött létre.)
A január 21-ei levél annak fényében érdekes, hogy 2007 végén a Fővárosi Közgyűlés is rábólintott, hogy a BKV Ferihegy és a Deák tér között közvetlen citybuszjáratot indítson - az üzemeltetést pedig egy alvállalkozóra bízta volna.
A ferihegyi terminálokról jelenleg taxival (Zóna taxi), minibusszal (Credit-Expo), vonattal (MÁV Start) és busszal (BKV) lehet a városba jutni (Más taxitársaságot is lehet hívni, de a drosztok a Zónáéi).
A City busz azokat szolgálta volna, akik nem taxival, hanem közforgalmú közlekedéssel, átszállás nélkül akarnak a belvárosba jutni. A BKV ezt nem saját üzemeltetésben, hanem egy alvállalkozó bevonásával próbálta nyélbe ütni.
A Heti Válasz szerint mindezek ismeretében erős a gyanú, hogy Antal Attila nem véletlenül akarta meghívni a transzferszolgáltatásokról való egyeztetésre a Zóna taxit, miközben például a minibusz-szolgáltatást január elsejétől működtető Credit-Expót nem invitálta. (Pedig a versenytárs a minibusz lenne, nem a taxi.)
A lap feltárta, hogy a használtbusz-tender körüli botrányban felbukkant Antal-fiú, az Alfa Busz Kft. raktárosaként dolgozó Antal Zsolt azon a családi cégen, a P.O.T. Bt-n keresztül számlázott az Alfa Busznak, aminek 10 forintos üzletrésze van a Veres István által tulajdonolt V.I.P.T. Személyszállító Kft-ben.
A Tourist taxi színeiben a V.I.P.T. Kft fuvarozott, és itt dolgozott taxisként Antal Zsolt is, majd 2007-ben üzlettárs lett. A Veres István féltestvéréhez kötődő Zóna-Service Zrt. 2006-ban szerezte a ferihegyi drosztolás jogát, ami korábban a Tourist taxié volt. A Zóna-Service székhelye a Hotel Citadella 23-as szobája.
Hogy Antal Attila maga is érdekelt a ferihegyi buszszolgáltatásban, bizonyítja, hogy még a Nógrád Volán vezérigazgatójaként maga is versenybe szállt a minibuszszolgáltatás megszerzéséért 2006-ban, ám a reptér végül a Credit-Expót választotta ki.