Demszky át is adott, meg nem is

2005.10.25. 13:16
Újra az autósoké a felújított Bajcsy-Zsilinszky út, csak a gyalogosok és a biciklisek bukdácsolnak még a töredezett járdán, amit egy hónap múlva adnak csak át.

Sajátosan értelmezi az 1400 éves Gergely-naptárat Demszky Gábor főpolgármester, aki kedden délelőtt adta át a felújított Bajzsy-Zsilinszky utat. Vagyis átadta is, meg nem is.


Demszky és Vajda: jövő hónapban ugyanitt!

Hogy a csúsztatás vádja ne érje az Indexet, idemásoljuk a főváros egyik legforgalmasabb útvonalának felújításáról augusztusban, a főváros közlése alapján írt cikkünk második bekezdését:

"A budapesti Nyugati és Deák tér között húzódó Bajcsy Zsilinszky út felújítása október 25-én fejeződik be. Az utat faltól falig felújítják, új járdát és közművet kap, a beruházás 334 millió forintba kerül." (A cikkre nem érkezett helyreigazítási kérelem.)

Október 25. van, az útfelújítás befejezésének időpontját hónapokon át táblák is jelezték az út mentén. Az autók a tükörsima, új aszfalton közlekednek, de a felújított járda és a bicikliút sehol.

Átragasztott dátum

A főpolgármester közli, november 30-ig lesznek meg ezek a munkák, és szerinte korábban is erről volt szó. A sajtótájékoztató végén ő és Vajda Pál, az útfelújításokért felelős főpolgármester felmásznak egy kis létrára, átragasztják az október 25-i időpontot november 30-ra.

A hirtelenjében a felújítási munkálatokhoz hozzácsapott bicikliút egyébként Bajcsy-Zsilinszky út bazilika felőli oldalára kerül. Emlékezetes, hogy a főváros azt állította, be volt már tervezve korábban is a bicikliút, de valamiért nem tudták kitalálni, hogy melyik oldalon lesz.

Jó is, meg nem is

Az út felújítása nem csak a fővárosi, hanem az agglomerációból érkező autósoknak is nagy jótétemény, hiszen a Budapesten észak-déli irányban átmenő forgalom erre az útvonalra összpontosul, mondja Demszky.

"Jó-e ez a fővárosnak, hogy többsávos útak, sőt inkább autópályák (Rákóczi, Bajcsy-Zsilinszky, Üllői út) szelik ketté?" - kérdezzük a főpolgármestert, aki joggal hárít, nem, ez nem jó, de erről az M0-ás körgyűrű és az új Duna-hidak hiánya tehet.

Vajda Pálra jut a szerep, hogy közölje a számokat: a korábbi 335 millió forintos összeg helyett, a 36 ezer négyzetméternyi út felújítása 420 millió forintba került, amit 50 millióval még megdob a bicikliút megépítése.

Legközelebb útátadás jövő héten lesz, akkor a Szentendrei utat adják vissza a forgalomnak teljes szélességben.

Demszky szerint azért idén kezdődtek meg az átfogó útfelújítások, mert a kormánnyal csak most sikerült megállapodni arról, hogy állami pénzzel is támogassák a fővárost. 2,5 év alatt (2005-2007) a fővárosi utak 40 százaléka újul meg, és bicikliút is lesz "mindenütt, ahol lehetséges".