Várhatóan újra leáll néhány napon belül a metróalagút egyes fúrópajzsa, értesült az Infó rádió kivitelezői forrásokból. A Bochkor nevű fúrópajzsnak most is ugyanaz lehet a baja, mint korábban, azaz habrancslerakódás található rajta, ami deformálja az alakját és megrepeszti az alagút kitámasztó betonszelvényeket, az úgynevezett tübingeket. A különbség annyi, hogy most nem oldalt, hanem felül található a lerakódás. A habrancsot egyébként a fúrópajzs stabilizálására használják fúrás közben.
Az egyes fúrópajzsot két hete kellett leállítani, mert több helyen megrepesztette a tübingeket. Egy hétre rá Balogh Árpád, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője azt mondta, hogy megtalálták a hibát: a másfél centis lerakódás deformálta a pajzs alakját és ezért repedtek a tübingek. A lerakódást a pajzs oldaláról levésték, ezután kedden újra elindult az egyes fúrópajzs, amelyet közben beért a két héttel később indult kettes fúrópajzs. Az egyes pajzs 12 métert haladt, de az Infó rádió szerint már most látni, hogy napokon belül újra le kell állítani.
A két pajzs körülbelül 300 méter hosszú alagutat fúrt ki eddig. A DBR Metró Projektigazgatósága azt mondta, hogy az 1-es pajzs technikai újabb beállítására pár napon belül valóban újra számítani kell.
Az Infó rádió információi szerint a beállítást nem lehet mozgó pajzson elvégezni, ezért a javítás idejére leáll a szerkezet.