Aknamezőn is jól mentek a Bamako-ralisok
További Sport cikkek
- Érdekes karrierváltás: kamionsofőrnek állna a Newcastle United labdarúgója
- Csapatot vált a magyar tehetség, a spanyol bajnokságban folytatja a versenyzést
- Pétervári-Molnár Bendegúz elődöntős az olimpiai kvalifikációs versenyen
- Ilyen még korábban nem történt Érdi Máriával
- Leadta nevezését az Európa-bajnokságra, visszatér olimpiai bajnokunk
A hétvégén sem pihenhettek sokat a második Budapest–Bamako-rali résztvevői. A verseny hivatalos honlapjának beszámolója szerint még pénteken a főszervező Villám Géza VW bogárhatújának trafója leégett, így trabantosok adtak kölcsön neki egy trafót. A keletnémet célszerszám is hatalmas segítség volt, hiszen a bogár folytatni tudta a versenyt és befutott Zagorába.
"Felgyújtom ezt az autót"
A hely egyébként a szaharai tevekaravánok egyik évszázados kiindulópontja, most azonban a legtöbb versenyző számára "szerelőközpont" lett. A verseny talán leghíresebb celebje, Tornóczky Anita technikai problémái miatt egy hét után sem tudta utolérni a mezőnyt.
Villám Géza bogarában a trafóval volt gond (fotók: budapestbamako.org)
Nála is rosszabbul jártak azonban a 13-as rajtszámmal induló Suzukisok, akik hivatalosan is feladták a küzdelmet, és csapatuk vezetője csak annyit mondott: "Felgyújtom ezt az autót." A helyiek reakciói továbbra is kiszámíthatatlanok, akadt csapat, melyet kövekkel dobáltak meg, míg másoknak az autójára egyszerűen felmásztak a gyerekek, és nem akartak leszállni még a falu határában sem.
Nagy szerelések napja
A hétvégén a versenyzőknek nem kellett kincskereső feladatokat megoldaniuk, lévén olyan terepen haladtak, melyen a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból nagyon sok taposóakna maradt vissza. A táv sem volt hosszú, így a legtöbb csapat egy amolyan utolsó nagy szerelést tartott.
A múlt héten az egyik magyar motoros elgázolta helybéliről kiderült, húsz év körüli férfi, akinek kedvenc szokása a motorosok ijesztgetése. Eddig megúszta komolyabb baleset nélkül.
Eltüntetni az alkoholt
A szombat este egy igazán nagy feladatot is tartott a résztvevők számára. Miután a verseny másnap elérte Mauritániát, ahová tilos szeszesitalt bevinni, így a csapatok készletét el kellett "tüntetni", ami igen jó hangulatot eredményezett.
A tarhonyások két bográccsal a tetőn mennek végig a távon
Vasárnap aztán az aknamező, az első komolyabb homokos szakasz és a még fennmaradó alkohol eltüntetése jelentette a legnagyobb erőpróbát. Úgy tűnik, a pontlevonás sem hátráltatta a versenyzőket, hiszen többen is vezetés közben tüntették el például a maradék söröket. A szabályok szerint ugyanis az ittas vezetés pontlevonást jelent.
Afrika igazi arca
A vasárnap sokak számára az igazi megdöbbenést jelentette, hiszen a legtöbben ekkor szembesültek Afrika igazán szegény arcával. A legtöbb versenyző az autójából sem mert kiszállni.
Az élen a helyzet változatlan, az első helyen továbbra is Baráti Tamás és Harmann Tibor áll Isuzu Rodeójukkal. Második a 18-as Team Agriana a Nissannal, a harmadik helyen a O4-es Suzuki Top Team áll.