Aknamezőn is jól mentek a Bamako-ralisok

2007.01.22. 16:41
Aknamező, kővel dobáló helyiek és alkoholtilalom. Ezek voltak a legnagyobb veszélyek, amelyek a második Budapest–Bamako-rali résztvevőire vártak a hétvégén.

A hétvégén sem pihenhettek sokat a második Budapest–Bamako-rali résztvevői. A verseny hivatalos honlapjának beszámolója szerint még pénteken a főszervező Villám Géza VW bogárhatújának trafója leégett, így trabantosok adtak kölcsön neki egy trafót. A keletnémet célszerszám is hatalmas segítség volt, hiszen a bogár folytatni tudta a versenyt és befutott Zagorába.

"Felgyújtom ezt az autót"

A hely egyébként a szaharai tevekaravánok egyik évszázados kiindulópontja, most azonban a legtöbb versenyző számára "szerelőközpont" lett. A verseny talán leghíresebb celebje, Tornóczky Anita technikai problémái miatt egy hét után sem tudta utolérni a mezőnyt.


Villám Géza bogarában a trafóval volt gond (fotók: budapestbamako.org)

Nála is rosszabbul jártak azonban a 13-as rajtszámmal induló Suzukisok, akik hivatalosan is feladták a küzdelmet, és csapatuk vezetője csak annyit mondott: "Felgyújtom ezt az autót." A helyiek reakciói továbbra is kiszámíthatatlanok, akadt csapat, melyet kövekkel dobáltak meg, míg másoknak az autójára egyszerűen felmásztak a gyerekek, és nem akartak leszállni még a falu határában sem.

Nagy szerelések napja

A hétvégén a versenyzőknek nem kellett kincskereső feladatokat megoldaniuk, lévén olyan terepen haladtak, melyen a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból nagyon sok taposóakna maradt vissza. A táv sem volt hosszú, így a legtöbb csapat egy amolyan utolsó nagy szerelést tartott.

A múlt héten az egyik magyar motoros elgázolta helybéliről kiderült, húsz év körüli férfi, akinek kedvenc szokása a motorosok ijesztgetése. Eddig megúszta komolyabb baleset nélkül.

Eltüntetni az alkoholt

A szombat este egy igazán nagy feladatot is tartott a résztvevők számára. Miután a verseny másnap elérte Mauritániát, ahová tilos szeszesitalt bevinni, így a csapatok készletét el kellett "tüntetni", ami igen jó hangulatot eredményezett.


A tarhonyások két bográccsal a tetőn mennek végig a távon

Vasárnap aztán az aknamező, az első komolyabb homokos szakasz és a még fennmaradó alkohol eltüntetése jelentette a legnagyobb erőpróbát. Úgy tűnik, a pontlevonás sem hátráltatta a versenyzőket, hiszen többen is vezetés közben tüntették el például a maradék söröket. A szabályok szerint ugyanis az ittas vezetés pontlevonást jelent.

Afrika igazi arca

A vasárnap sokak számára az igazi megdöbbenést jelentette, hiszen a legtöbben ekkor szembesültek Afrika igazán szegény arcával. A legtöbb versenyző az autójából sem mert kiszállni.

Az élen a helyzet változatlan, az első helyen továbbra is Baráti Tamás és Harmann Tibor áll Isuzu Rodeójukkal. Második a 18-as Team Agriana a Nissannal, a harmadik helyen a O4-es Suzuki Top Team áll.