Ittas vezetésért zártak ki egy csapatot a Bamako-ralin

2007.01.23. 15:42
A második Budapest–Bamako-ralin megtörtént az első kizárás, amolyan igazi magyaros okkal - ittas vezetés miatt. A cspatok igazi sivatagi terepen mentek, minek következtében többen is megtapasztalták a kocsik homokból terténő kiszabadításának örömeit.

A tizedik szakaszához érkezett a második Budapest–Bamako-rali autós verseny. A csapatok elérték Mauritániát, ahova érdekes körülmények között jutottak be a csapatok.

Furcsa határőrök

A Motorváros Team beszámolója szerint a határ egy koszos őrbódéból állt, benne két matraccal és az azokon fekvő határőrök a belépési papírokat fektében töltötték ki. A következő bódéban már volt egy asztal is, melyen lepecsételték a papírokat, a sorompót azonban csak a sorompókezelő nyithatta fel, így ha ő nem volt a közelben, várni kellett. A határátlépés egyébként is csak reggel hét és este hét között lehetséges.

Homoklapátolás 40 fokban

A verseny hivatalos honlapja szerint a legtöbb egység nagy jókedvvel vetette magát a sivatagi versenybe a Banc D'Arguin Nemzeti Parkban, de örömük csak addig tartott, amíg el nem akadtak.


Versenyben a Rejtő Jenő emlékbrigád is (fotó: budapestbamako.org)

A 40 fokban történő ásás és reménykedés, hogy nem maradnak a sivatag foglyai, már messze nem okozott akkora jókedvet. Szerencsére mind megmenekültek, de többek csak mások segítségével tudtak kijönni a homokból.

A hőmérséklet főként azoknak nem tett jót, akik előző este igyekeztek eltüntetni minden nemű alkoholt, lévén azok közül semmit nem lehetett bevinni Mauritániába.

Kizárt csapat, menetelő "öregek"

Végül majd minden egység elérte az estére kitűzött táborhelyet, ahol aztán kiderült, a 9-es sorszámú csapatot ittas vezetés és versenyzőtársaik veszélyeztetése miatt a versenybírók kizárták a versenyből.

Az "öregek" közül szintén elérte Dakhla városát a huszonhárom éves Dacia és az 1971-es Csepel teherautó is.