Hasonlóságok és különbségek Talmácsi és kihívója közt

2007.10.31. 09:17
A 125 köbcentis motorosok világbajnokságán a két éllovas eddig egyaránt hat futamot nyert meg, a valenciai zárófutamon Faubel győzelme értéktelen lehet, ha Talmácsi Gábor a dobogóra áll, mert akkor övé a végső diadal. Talmácsi ezzel a gyorsasági motorozás legnagyobb magyar sikerét érné el.

Hector Faubel és Talmácsi Gábor helyezései:

Katari Nagydíj: 1. és 2.
Spanyol Nagydíj: 3. és 1.
Török Nagydíj: 10. és 5.
Kínai Nagydíj: 2. és 4.
Francia Nagydíj: 6. és 4.
Olasz Nagydíj: 1. és 4.
Katalán Nagydíj: helyezetlen és 2.
Angol Nagydíj: 3. és helyezetlen
Holland Nagydíj: 2. és 4.
Német Nagydíj: 3. és 1.
Cseh Nagydíj: 1. és 4.
San Marinó-i Nagydíj: 17. és 2.
Portugál Nagydíj: 1. és 2.
Japán Nagydíj: 3. és 2.
Ausztrál Nagydíj: 3. és 8.
Maláj Nagydíj: 3. és 1.

Nemcsak Talmácsi Gábor, hanem csapattársa, a spanyol Hector Faubel is élete legnagyobb sikerét érte el már azzal, hogy az összesített pontverseny második helyénél rosszabb helyen nem végezhet.

Mindkét versenyző 2000-ben mutatkozott be a 125 köbcentisek között, mindketten 2005-ben álltak először a pódiumra, és mindketten hat versenyt nyertek meg eddig. Faubel a dobogós helyezések számában azonban vezet, ő hússzor állhatott fel rá, míg Talmácsi tizenötször, de ebben jelentősen közrejátszik, hogy 2004 mellett 2006-ban is sok gondja volt motorjával.

Faubel és menedzserei már 2002-ben úgy gondolták, hogy kinőtte a nyolcadliteresek osztályát, és eggyel feljebb lépett, ám három év alatt mindössze egy hatodik helyezés volt a legjobbja. Jobb híján, így visszavezetett az útja a legkisebbek közé.

Idén egyébként a szezon elején úgy látszott, nem ő lesz elsőszámú kihívója Talmácsinak, hanem a cseh Lukas Pesek, aki a negyedik futam után a pontversenyben az élre állt, utána viszont fokozatosan visszaesett.

Faubel az Olasz Nagydíj megnyerése után vette át a vezetést, de mivel Barcelonában kiesett, azonnal elveszítette a vezető pozíciót, igaz a doningtoni futam után megint az élen találta magát, mert Talmácsi motorja felmondta a szolgálatot. A magyar motoros nagyon kiegyensúlyozottan versenyzett az egész szezonban, hiszen amikor befejezte a versenyt, akkor a nyolcadik helynél hátrább nem került.

Faubelnek van egy tizedik és tizenhetedik helye is, utóbbi emlékezetes körülmények közt született Misanóban, mert Corsival ütközve bukott, és emiatt Talmácsit okolta, mondván ő lökte ellenfelének.

Ez volt az a futam, amelyik után Talma - betegsége ellenére - átvette a vezetést, és nem is adta ki a kezéből. Az utóbbi években kétszer fordult elő, hogy az üldöző az utolsó futamon a maga javára tudta fordítani a versenyt.