Soha nem jut el Budapestre a Dakar-rali?

2008.02.13. 16:22
Jövõre Argentínában és Chilében rendezik meg 2009-ben a Dakar-ralit: a szervezõk bejelentették, hogy a következõ években más kontinensekre is ellátogathat majd az autós-motoros karaván. Szalay Balázs az MTI-nek elmondta, a 2010-es esetleges budapesti rajtról januárban születhet döntés.

Etienne Lavigne, a viadal fõszervezõje azt mondta, hogy a 2009-es részletes útvonalat az elõírásoknak megfelelõen csak kilencven nappal a január 3-i Buenos Aires-i rajt elõtt hozzák nyilvánosságra. Lavigne kijelentette, hogy a viadal elõbb utóbb visszatér az afrikai utakra, ám az is a tervek között szerepel, hogy 2010-ben Brazíliát, Bolíviát és Paraguayt, vagy más kontinenseket látogatnak meg a terepralisok.

A 2009-es verseny az argentin fõvárosból rajtol, az útvonal teljes hossza 9 000 km, s ebbõl 6 000 km lesz a mért szakaszok hossza. A pilóták olyan, szinte csak az útleírásokból ismert mesés városok, tájak közelében vágtatnak mint La Pampa, Río Negro, Chubut, Neuquén, Mendoza, Catamarca, Córdoba, Santa Fe, az Atacama-sivatag és a Csendes-óceán, majd január 18-án Buenos Airesben fejezik be a nagy kalandot.

A rendezõk bejelentették, hogy március 15-tõl lehet jelentkezni a versenyre.

Enrique Meyer, argentin turizmusért felelõs államtitkár azt mondta, boldogan elvállalnák 2010-ben is a rendezést, hiszen az ország ebben az esztendõben ünnepli az 1810-es májusi forradalom bicentenáriumát, amely hat évvel késõbb elvezetett az ország függetlenségének kikiáltásáig.

Amennyiben két év múlva is Dél-Amerikában lesz a Dakar, a tervezett 2010-es budapesti rajt is kérdésessé válik.

"Sohasem versenyeztem ezekben a dél-amerikai országokban, nagyon nagy érdeklõdéssel várom a viadalt" - mondta az MTI érdeklõdésére Szalay Balázs, aki az idén tizedszer indult volna a sivatagi száguldáson és egyúttal a Dakar-ralit is szervezõ Amaury Sport Organisation kelet-európai képviselõje. "Ami a 2010-es budapesti rajtot illeti, a döntés csak jövõ januárban várható."

A 2008-as verseny halasztásáról egy nappal a rajt elõtt, január 4-én határoztak; a verseny 1979 óta íródó históriájában példátlan döntés azért született meg, mert nem lehetett garantálni a versenyzõk és a kísérõk testi épségét a nyolc mauritániai szakaszon. Az autósok között négy duó - között Szalay Balázs - képviselte volna a magyar színeket, a motorosoknál ketten, a kamionosok mezõnyében pedig négyen.