A korábbi Forma–1-es pilóta, Robert Kubica a rali-Eb pénteki napján mind a nyolc szakaszt nyerte a Kanári-szigeteken, másnap viszont már nem volt szerencséje.
A szombati, tizedik gyorson az egyik kanyarban kisodródott a Citroennel, és nekivágódott a szalagkorlátnak. Szerencsére a korlát megfogta, és nem zuhant a szakadékba az autó, a versenyt viszont fel kellett adnia, az élről esett ki. Az autó kereke és kerékfelfüggesztése sérült meg.
Kubica és navigátora sértetlenül úszta meg az ütközést. Később elmondta, a kanyar után irányíthatatlanná vált az autó eleje, túl későn vett vissza a sebességből, és a bal első kerekével csapódott a korlátnak. Hozzátette, az ilyen balesetek bárkivel előfordulnak.
A lengyel kiesése a cseh Jan Kopecky végzett az első helyen, Kubica a Colin McRae-különdíjat kapta meg.
Nagyon hasonló, sőt, kísértetiesen ilyen volt a 2011-es bukása is, akkor ugyanígy csapódott a korlátnak, ám az valószínűleg eltört, és felnyársalta a Skodáját. Akkor a kis olasz ralin annyira összetörte magát, hogy felmerült, jobb karját amputálják, napokig élet-halál között volt.
A súlyos sérülés miatt nem tudott a Lotus Renault-val versenyezni a Forma–1-ben, később azt mondta, a keze már soha nem lesz a régi.
Miután felépült, visszatért a ralihoz. Tavaly ősszel a fák közé csapódott egy kisebb ralifutamon, de megúszta. Idén az Eb-n versenyez.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.