Lewis Hamilton történelmi győzelmével zárult az Eifel Nagydíj
További Sport cikkek
- Világsztárokat utasítottak maguk mögé, remek magyar eredmények születtek a Duna Arénában
- Michelisz Norbert: Nem mindig jó a rendszer, de hiszem, hogy a nap végén én is nyerek vele
- Rijád bevétele után Los Angeles felé is kacsingathat a Vasas tehetsége
- Közelednek az ünnepek, nemes célból tett felajánlást Marozsán Fábián és futballválogatottunk
- Ötszörös életfogytiglant plusz 23 évet kaphat a férfi, aki agyonlőtt három sportolót
A két Mercedes rajtolhatott az élről a Nürburgringen, ám nem a megszokott sorrendben, Valtteri Bottas ugyanis szombaton jobb kört ment az időmérőn brit csapattársánál.
Bár az első kanyar után Lewis Hamilton megelőzte a finnt, a másodikban mindketten lecsúsztak az ideális ívről, majdnem össze is értek,
a kigyorsítás viszont Bottasnak sikerült jobban, így visszavette a vezetést.
Another look at that wide moment into Turn 1 👀#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/VvLMy6lbrU
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Verstappen tartotta a harmadik helyet, a holland után Leclerc, Ricciardo és Albon volt a sorrend. A hatodik körtől kezdve a Renault ausztrál pilótája támadta agresszívan Leclerc-t, a monacói azonban jól védekezett – egészen a kilencedik körig, amikor egy szép manőver után végül külső íven sikerült Ricciardónak az előzés.
A mezőny hátsó részében Vettel pörgött meg egy hiba után, miközben Giovinazzin próbálta átverekedni magát, Raikkönen pedig Russell-lel ütközött, utóbbi nem is tudta folytatni a versenyt.
LAP 14/60
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Raikkonen oversteers at Turn 1 and makes some pretty dramatic contact with George Russell 😱#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/UyvGSI3sti
Az élen egy ideig nem történt említésre méltó esemény, a 13. körben viszont annál inkább:
Bottas csúnyán elmérte a célegyenes utáni kanyart, állóra fékezte a kerekeit, Hamilton pedig kapva kapott az alkalmon, és lehagyta a finnt.
Akinek ezzel nem értek véget a megpróbáltatásai: egyből kihívták kereket cserélni, majd nem sokkal később elfogyott a motorerő az autójában,
a 19. körben tehát feladta a futamot.
Raikkönen közben 10 másodperces büntetést kapott a Russell-lel szembeni incidens miatt, Ocon Reanult-ja viszont megadta magát, így ő is kiállni kényszerült.
A pályán Alexender Albon próbált emlékezetes pillanatokat produkálni, látványos előzések helyett azonban csúnya elfékezések miatt mutatta a kamera a Red Bull pilótáját. Előbb Kvyatot lökte meg, Gaslyt pedig csak a francia figyelmessége miatt nem ütötte ki. A thai–brit versenyzőt is megbüntették 5 másodpercre, amikor azonban bejött a bokszba, hogy letöltse, vélhetően műszaki probléma miatt számára is véget ért a verseny.
Hamilton időközben már Verstappennel szemben is 10 másodpercre növelte az előnyét,
Norris viszont folyamatosan szenvedett az autójával, és végül a második szektor elején, a 44. körben megállt alatta, ami miatt beküldték a biztonsági autót!
A Safety Car a 49. percben jött ki, az élmezőny sorrendje viszont nem változott, Hamilton, Verstappen és Ricciardo voltak a dobogósok, igaz, Perez ott loholt az ausztrál nyakában. Előznie azonban sem neki, sem másnak nem sikerült, így a címvédő magabiztosan nyerte meg az Eifel Nagydíjat Verstappen és Ricciardo előtt.
A hatszoros világbajnok mostani sikere ráadásul történelmi:
a futamgyőzelmeket tekintve ugyanis beállította Michael Schumacher rekordját, mindketten 91-szer diadalmaskodtak.