A szakértők három hajót emlegetnek, amelyek a dobogó legnagyobb várományosai: a címvédő Fifty-fitfy mellett a szezonban meggyőzően teljesített RSM, valamint a hozzá hasonlóan jól futó Prospex-Delta csapatát.
Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa azt emelte ki, hogy fejlesztések miatt megcsúszott ugyan a felkészülésük, majd próbálgatták ugyan az új árbócot, de végül mégis visszatértek a régihez. Így most leginkább a csapat rutinjában, valamint a számukra kedvezőbb, közepesre, illetve élénkebbre ígért szélben bízhatnak.
És ha már eredmények, a tavalyi versenyt a Fifty-Fifty csapata nyerte meg 7 óra 13 perc 21 másodperces időrekorddal. Akár ezt az időeredményt is felülmúlhatják idén a kedvező időjárási körülmények miatt.
Egyébként Európa leghosszabb tókerülő versenyét Litkey Farkas nyerte meg a legtöbbször, tizenháromszor.
A rendezvényt színes parti programok teszik különlegesebbé, amelyekből kiemelkedik az egy hónapon át nyitva tartó vitorlázástörténeti fotókiállítás. Továbbá a július 6-i rajtnapon például megrendezik a Kékszalag Brunchot, a Kékszalag Lunchot – bográcsból és foodtruckkínálatból –, túrát vezetnek a Száka-völgyben, játékos erdei természetismereti foglalkozást, élményfestést tartanak a gyerekeknek, majd a „Fújjuk be a célba” elnevezésű műsor alatt az Óbudai Danubia Zenekar Fúvós Kvintettjének klasszikus zenét népszerűsítő vidám koncertjét hallgathatják meg az érdeklődők.
A nevezések alapján a csütörtökön rajtoló 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra összesen 2532 vitorlázó adta le a nevezését. Ők 515 hajóval (ezen belül nyolc külföldi) vágnak neki a több mint 150 kilométeres távnak – derül ki a versenyiroda közleményéből.
A távot 48 óra alatt, vagyis legkésőbb szombat délelőttig kell teljesíteniük a versenyzőknek.
Összesen 29 hajóosztályban és nyolc értékelési csoportban lesz értékelés.
A legnépesebb hajóosztályba sorolható:
Tegnap még kérdőjeles volt, mikor rajtolhat el a Kékszalag mezőnye, mivel csütörtök reggelre viharos időjárást vártak az előrejelzések.
Végül a Kékszalag rendezői és a versenykoordinációs központ két órával elhalasztotta a rajtot, mert a vitorlázók zömének nem probléma ugyan a 60 km/h-s szél megvitorlázása, de a Balaton minden szegletéből a versenyre igyekvő hajók biztonságos kikötése, a kikötői vendéghelyek hiánya okán ilyen nagy létszámú mezőny számára nem biztosított. A halasztás után így a legtöbb hajó éjszakára maradhat a szokásos biztonságos kikötőhelyén. Reggelre a vihar elvonult, így kezdődhet a verseny.
Igaz, hogy kétórás csúszással, de perceken belül elrajtol az 55. Kékszalag Balatonfüredről, Európa leghosszabb tókerülő versenye. Tartsanak percről percre frissülő közvetítésünkkel, és nem maradnak le a legfontosabb eseményekről.