Számadó álomszerű hétvégével mutatkozott be a Stock 1000-esek között
További Sport cikkek
- Az olimpiai bronzérmes Muhari Eszter magabiztos címvédése a női párbajtőrözők között
- Még mindig kórházban ápolják a mérkőzése előtt rosszul lett dartsost
- Ed Sheeran volt a nap szenzációja, a háromszoros dartsvilágbajnok kiütéssel rajtolt
- Meghalt Jakab Vilmos olimpikon ökölvívó
- Sulyok Tamás lesz Az év sportolója gála fővédnöke
„Sűrű, de álomszerű napok voltak – értékelte a Career Brand Management érdeklődésére az Automotodrom Grobnikon futott hétvégét Számadó Máté. – Múlt hétfőn és kedden teszteltem először a motort a Slovakia Ringen. Egy ennyire rövid felkészülés messze nem optimális, viszont úgy érzem, ehhez mérten sikerült kihoznom a versenyhétvégéből a maximumot. Nagyon jól éreztem magamat a motoron. Örülök, hogy ennyire jól sikerült beállítani, és így kifejezetten otthonosan éreztem magam a nyeregben már péntektől. Külső elvárások nem nagyon voltak a hétvégére így, hogy csak most ültem fel a motorra – saját magammal szemben azonban megfogalmaztam célként egy dobogót. Az első versenynapon a második, a másodikon a harmadik hely jött össze az Alpok-Adria Stock 1000-es kategóriájában és az Európa-kupában is.”
A Grobnik kifejezetten technikás pálya hírében áll, így a gyors adaptáció létfontosságú volt Máté számára.
„Tényleg mindenféle kanyar megtalálható itt, egy részük kifejezetten gyors kombináció, és akad beláthatatlan része is a pályának. Olyan kanyar, ahol nem látod, így helyette tudnod kell, hogy hova fogsz érkezni, és hogy milyen íven fogsz menni, hogy gyors legyél. Ehhez jöttek még a versenymotor jelentette kihívások: 2023-hoz képest ez egy egészen nagy váltás, azzal együtt, hogy tavaly már volt egy hatszázas versenyem egy Kawasakival, és kipróbáltam ugyanabban a kategóriában egy Ducatit, valamint a Triumphot is. Így egy nagyon kevés ráhangolódással kellett ugranom két szintet, mert teljes szezonom a középső géposztályban nem volt. Az 1000-es kategória ezzel együtt is nagy lépcsőfok tavalyhoz képest: éreztem is az első futamon, hogy a fizikális tűrőképességemet most még alaposan próbára teszi. Ezen dolgoznom kell még a következő hétvégéig. Elég, ha csak arra gondolunk, eddig 140-145 kilós, 50 lóerős motorokkal versenyeztem, ez a mostani Suzuki pedig 180 kilogramm felett van, és 200 lóerőnél is erősebb.”
„Rendkívül esemény- és élménydús hétvége volt, rengeteg hasznos tapasztalattal. Lehetett volna talán egy picivel jobb is még, biztos vagyok benne, hogy a jövőben még jobban összecsiszolódunk ezzel a motorral, és akkor a beállításokon is tudunk még finomítani. Összességében jól muzsikált a Suzuki és én is Rijekában” – összegezte a versenyhétvégét Számadó Máté.