![](https://kep.index.hu/1/0/5733/57338/573387/57338701_4240879_086c58e05b907ec29491c9e487a1795b_wm.jpg)
A Prospex-Delta Sailing Team a kenesei bójánál harmadikként fordult, és sokkal élesebben vette azt, mint az előtte haladók, így nagyjából 100-150 métert faragott le hátrányából.
Egyébként hozzávetőleges – azaz nem hivatalos – számítások szerint a vezető katamarán, az RSM egy óra és tíz perc alatt tette meg az első szakaszt, azaz a rajt és a kenesei pályajel közötti távot.
A Prospex-Delta Sailing Team a kenesei bójánál harmadikként fordult, és sokkal élesebben vette azt, mint az előtte haladók, így nagyjából 100-150 métert faragott le hátrányából.
Egyébként hozzávetőleges – azaz nem hivatalos – számítások szerint a vezető katamarán, az RSM egy óra és tíz perc alatt tette meg az első szakaszt, azaz a rajt és a kenesei pályajel közötti távot.
A kenesei bójánál. Az első katamaránok elérték a kenesei pályajelet, az első helyen az RSM vette a bóját, szorosan követte őt a Process Solutions, majd a Prospex Delta fordult a harmadik pozícióban.
Az abszolútban első helyeken vitorlázó katamaránok nagyjából egyforma sebességgel ugyanabban a szélben vitorláznak.
A vezető ötös mindegyike csökkentette a vitorlafelületet, kisebb orrvitorlára váltottak a nagyjából 10 csomó környékére frissülő észak–északnyugati szélben – olvasható a Kékszalag blog tudósításában.
A rekord viszont, egyre inkább úgy tűnik, nem fog megdőlni idén, de nyugodt versenyre van kilátás.
A balatonkenesei pályajelnél:
Balatonalmádi magasságában halad az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty, megelőzte a Nanushkát és a Team Kaálit, és közeledik az élmezőnyhöz. Az élen még mindig a Process Solutions és az RSM.
Az egytestűek mezőnyében a két nagy Libera csatázik majd elsőségéért. Almádi felé tartva a Raffica Király Zsolttal és csapatával egy kicsit távolabb halad az északi parttól, 16.8 km/h sebességgel a nyomkövetés szerint. Picit mögöttük, de felettük, közelebb a parthoz jobb tempóval közelít a Principessa Oroszlán Péterrel és legénységével. Mint az ismert, tavaly a Raffica nagyot borult a kenesei bójánál. Idén vajon lesz borulás?
Még mindig a Process Solutions és az RSM vezeti a versenyt, de felzárkózott a harmadik helyre a Prospex Delta Sailing Team is – erről számolt be a csapat kísérő motorosa.
A negyedik helyen még mindig a Team Kaáli, a címvédő Fifty-fifty egyelőre nem tudja megközelíteni az éllovasokat.
Az időjárásban nem történt jelentős változás, nagyjából 7-8 csomós szélben haladnak a versenyzők, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor nagyjából fél óra múlva elérhetik a kenesei bóját. A Process Solutions és az RSM körülbelül négy kilométerre van a kenesei bójától.
A hagyományos hajók mezőnyében a NAU 370-es Revolution, a 75-ös cirkáló Lillafüred és a 70-es cirkáló Pannónia felváltva állnak a vezető pozícióban. A három hajó nagyon szorosan halad, hol ez, hol az vezeti az egytestűek mezőnyét.
Nem kellett sokat várni az első taktikai küzdelemre az élmezőnyben, a szél leállt, és keleties irányt vett, nem lehetett egy takkal venni a kenesei bóját. Az élen haladó két katamarán, a Process Solutions és az RSM vitorlát cserélt, és szinte fordulócsatát vívtak, egymás közvetlen közelében.
200 méteren belül 3-4 szélváltozás volt
– írta Facebook-oldalán az RSM. Itt most rengeteg múlik a manőverek begyakorlottságán és a kormányosok széltaktikai elképzelésein – olvasható a Kékszalag blogján.
Amennyiben a tavalyi versenyhez hasonló időjárási körülmények lesznek, akár az sem elképzelhetetlen, hogy újabb rekord születik a Kékszalagon – számoltak be a helyszínről.
Az első kilométereket követően a Process Solutions és RSM vezetik a mezőnyt, de már zárkózik hozzájuk a Prospex-Delta és a Team Kaáli is. A címvédő Fifty-fifty és a Nanushka szintén az élmezőnyben, egy kisebb hátrányban.
A rajt időpontjában egyébként 5-7 csomós északias szél fújt, és a hagyományos hajók jelentős része is a rajtvonal északi vonala felé haladt.
Reggel 9 órakor elrajtolt az 56. Kékszalag, Európa legnagyobb tókerülő versenye. A rajttal nem volt probléma, nem történt baleset. A katamaránok közül a Fifty-Fifty csípte el jó időben a rajtot, de a kicsit északabbra induló RSM és a Litkey Farkas által kormányzott Process Solutions kedvezőbb pozícióba került.
Percekkel a rajt előtt már helyezkedik a mezőny, a gyorsjárású katamaránok a parthoz közel helyezkednek és keresik a rajtpozíciót. Kezdés 9 órakor.
A jelenlegi időjárási körülmények alapján a verseny legnagyobb részén közel optimális szélviszonyok várhatók, így a leggyorsabb hajók, a katamaránok majd várhatóan néhány órán belül célba érhetnek. Az égbolt tiszta, napsütéses az időjárás. A rajt pillanatában 30-35 km/h-s északnyugati szél várható, de a verseny későbbi szakaszában gyengül majd a szél.
A helyszínen közepes erősségű szélre számítanak a verseny jelentős idejére.
Szerda késő estére megérkeztek a részletes adatok, mindent nevezést leadtak a Kékszalagra, így már pontosan tudjuk, hány hajóval és versenyzővel rajtolhat a tókerülő verseny.
Ezen kívül még összesen hat rendezvényhajó (Jókai és Talizmán II és III.) rajtol a versennyel egy időben, amelyek közül egyik az úgynevezett médiahajó a sajtó munkatársaival.
Minden adott ahhoz, hogy remek, versenyzéshez ideális időben rajtoljon el reggel 9 órakor az 56. Kékszalag, a szervezők előrejelzései szerint pedig ennek köszönhetően az utóbbi évek leglátványosabb rajtját láthatjuk majd Balatonfüreden. De mi mindent kell még tudni a versenyről rajt előtt? Beharangozónkat itt találja.
Minden bizonnyal idén is egy száguldó katamarán lesz a végső győztes, így leginkább az alábbi hajókra kell majd a figyelni a verseny alatt.
Közel 600 hajóval és 3 ezer versenyzővel indul csütörtökön a Kékszalag, Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye.
Csúcstechnikával felszerelt, száguldó katamaránok, a múlt század első felét megidéző, klasszikus cirkálók és a Balatonra jellemző sportos és családi vitorlások százai lepik majd el a tó felszínét reggel 9-től, a rajt pillanatától. A verseny egészen július 20-án, szombat reggel 9-ig tart, amikor lejár a 48 órás limitidő.
A verseny rekordját 10 óra 40 perces idővel 1955-től 57 évig a Nemere II. tartotta, az az 1944-ben épült, 75-ös cirkáló, amely a mai napig ott van a mezőnyben. 2023-ban az egytestű hajók rekordja is megdőlt: a Principessa Libera, Oroszlán Péter kormányzásával 8 óra 59 perc alatt tette meg a versenytávot.
A Kékszalag legsikeresebb kormányosa Litkey Farkas, aki 13-szor is nyerni tudott.
Mint azt a hajózás, versenyzés szerelmesei jól tudják, a tavalyi, 55. Kékszalag történelmi verseny volt, mivel hatalmas időrekord született, a Fifty-fifty katamarán 5 óra 5 perc alatt teljesítette a távot. A korábbi rekord egyébként 7 óra 13 perc volt, így arra minden bizonnyal idén nem lesz esély, hogy a tavalyi őrületes eredménynél rövidebb idő alatt teljesítse bármelyik csapat a távot. De mi történt pontosan tavaly a verseny alatt? Elevenítse fel alább.
Hamarosan elrajtol az 56. Kékszalag Balatonfüredről, amely Európa leghosszabb tókerülő versenye.
A hivatalos rajt reggel 9 órakor lesz,
a pontos kezdést pedig ezúttal semmi sem akadályozza meg, az idő versenyzéshez ideális. Tartsanak egész nap percről percre frissülő közvetítésünkkel, és nem maradnak le a legfontosabb eseményekről.