Gazdát cserélt a rózsaszín trikó a Girón, Yates bírta legjobban a hőséget
További Bringa cikkek
- Jövőre már profi lett volna, autóbalesetben meghalt a 18 éves belga bringás
- Óriási rekorddöntés, Filutás Viktor az egyórás kerékpározás új magyar csúcstartója – videó
- Valter Attila: A csapat elégedettebb velem, mint én saját magammal
- Vas Blanka negyedik az egyik legnehezebb terepkerékpáros versenyen
- Itt az új magyar kerékpárcsapat, azonnal egy bombaigazolással
Szombaton Santenából Torinóba tekert a mezőny, a 147 kilométeres, négycsillagos nehézségű távot öt kategorizált emelkedő és 3000 méter szintkülönbség, valamint harminc fok körüli meleg tette nehézzé. A részben körpályás útvonal érintette az ötszörös Giro-győztes olasz Fausto Coppi emlékművét.
Az első órában síkon magas átlagot tekert a mezőny, szökés még az első, harmadik kategóriás emelkedőn sem alakult ki, noha sokan próbálkoztak, köztük Valter Attila, valamint az összetettben már nem esélyes Yates is. A végső sikerért zajló harcból már ugyancsak kiszállt a 2017-es bajnok, a holland Tom Dumoulin az etap korai részén feladta a viadalt.
Az első hosszabb lejtmenetre alakult ki a 12 fős szökevénycsoport, amely azonban nem sokáig tekert elöl: mögöttük a BORA–hansgrohe növelte a tempót, ami egyrészt az élboly gyors utolérését, másrészt a mezőny létszámának jelentős csökkenését eredményezte, ebben az időszakban szakadt le Valter (Groupama–FDJ) és Fetter Erik is (EOLO–Kometa).
A 2020-ban második ausztrál Jai Hindley-ért dolgozó német csapat diktálta tempó hatására a táv kétharmadára tucatnyian maradtak az első csoportban, amelyet az emelkedőkön összefüggő sorban ünnepeltek a szurkolók. Az élbolyból 29 kilométerrel a cél előtt az olimpiai bajnok Carapaz (Ineos Grenadiers) indult meg ellentmondást nem tűrően az emelkedőn: senki nem tudta követni, a csoportról pedig leszakadt a rózsaszín trikós López (Trek–Segafredo), aki egyedül küzdve egyre inkább lemaradt riválisaitól. Az üldözők némi fáziskéséssel a csúcs közelében kezdtek el összedolgozni, ekkor már 25 másodperc volt a 2019-es bajnok ecuadori Carapaz előnye, az utolsó emelkedőn pedig Vincenzo Nibali rimusváltását csak Hindley bírta ki a második csoportból.
Üdvözlet a pokolban
– köszöntötte az útra írt felirat a Colla della Maddalenán az egymással és saját kimerültségükkel is küzdő hegyimenőket, miközben Hindley – akit egy rossz helyen megálló tv-s motoros is megzavart – és a kétszeres győztes messinai Cápa, azaz Nibali, valamint a budapesti időfutamot megnyerő Yates egymás után érte utol az élen haladó Carapazt az utolsó 14 kilométerre.
Az időjóváírással járó utolsó részhajránál a korábban többször is lemaradó Yates váltott ritmust, miközben az összetett elsőségért küzdő riválisai, Carapaz és Hindley egymással foglalkoztak.
A Vuelta a España-győztes Yates az utolsó lejtmenetben kockáztatott az etapsikerért, a hibához is közel járt, ám előnye kitartott, így ő ünnepelhetett a 39,4 kilométer/órás átlaggal megnyert emlékezetes szakasz végén. Másodikként Hindley ért célba, míg a harmadik Carapaz átvette az összetett elsőséget. Nibali negyedikként ért be Torinóban.
López közel négy és fél perces hátrányt kapott, így tíz nap után át kellett adnia a Maglia Rosát, és visszacsúszott az összetett kilencedik pozíciójába.
Eredmény, 14. szakasz
- Simon Yates (brit, BikeExchange–Jayco) 3:43:44 óra
- Jai Hindley (ausztrál, BORA–hansgrohe) 15 másodperc hátrány
- Richard Carapaz (ecuadori, Ineos Grenadiers) azonos idővel
- Vincenzo Nibali (olasz, Astana Qazaqstan) a. i.
- Domenico Pozzovivo (olasz, (Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux) 28 mp h.
- Joao Almeida (portugál, UAE) 39 mp h.
- Mikel Landa (spanyol, Bahrain Victorious) 51 mp h.
...10. Juan Pedro López (spanyol, Trek–Segafredo) 4:25 perc hátrány
(MTI)
(Borítókép: Getty Images)