• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • MARSRA magyar!
2023. 05. 30. kedd
Zsanett, Janka
EUR 370,14 Ft USD 344,96 Ft GBP 427,95 Ft BUX 47 516 Ft OTP 11 040 Ft MOL 2 836 Ft
13 °C
26 °C
-79 °C
-27 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • forma1

Prost G. P.

Joó Gábor
2000.03.17. 21:57
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

A címlapról ajánljuk

Valószínűleg minden idők legeredményesebb F1-es pilótája, Alain Prost sem gondolta volna 1997-ben, hogy egy istálló vezetése, s méginkább sikeressé tétele mennyi gonddal és szenvedéssel jár.
Ha tudta volna biztosan nem vásárolja fel a Ligier csapatot, mely nevének megváltoztatásán kívül szinte semmilyen más átalakításra nem szorult. Adott volt a kasztni, a motor, a főszponzor, s a két pilóta (Panis és Diniz) is elfogadhatónak tűnt. Kezdetben nem is mentek rosszul a dolgok, hiszen a Mugen-Honda megbízhatóan működött, így Panis Barcelonában még a dobogóra is felállhatott. S bár Kanadában a francia kettős lábtörést szenvedett, a pozitív széria nem szakadt meg. Prost ugyanis Jarno Trullit szerződtette sérült pilótája helyére, az újonc pedig élt a lehetőséggel. Jó néhányszor pontot szerzett, az Osztrák Nagydíjon még vezetett is, így a team eredményes évet zárt.

A következő szezonban azonban rosszra fordultak a körülmények. A kasztni pocsékra sikeredett, s az új Peugeot motor, mely csupán azért élvezett előnyt a már jól bevált Mugennel szemben, mert francia volt, szintén nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Tetézte a bajt, hogy Panis balesete után már nem volt a régi, Trulli pedig nem tudott mit kezdeni a gyenge autóval.

Tavaly a 98-assal azonos felállással folytatta szereplését az alakulat, így az eredmények is hasonlóak maradtak, bár a nürburgringi ,,őrült futamon" Trullinak sikerült megszereznie a második helyet. Ezen kívül azonban semmi említésre méltó eredményt nem tudott produkálni az istálló.

Az idei új kasztnit már a múlt szezon közben érkezett Alan Jenkins és a 2000-ben csatlakozott John Barnard tervezte, s a pilótakettős is változott. Prost megvált Panistól, Trullit pedig kénytelen volt átengedni a tehetősebb Jordannek. A helyükre régi cimboráját, Alesit, s a Forma-3000 címvédőjét, az újonc Nick Heidfeldet igazolta le. A folytonosságot a Peugeot erőforrás és a főszponzor Gauloises dohánygyár (idén a Yahoo internetes céggel kiegészülve) képviseli. Kérdéses azonban, hogy meddig, hiszen a teszteken nyújtott siralmas produkciókat látva - Alesi egyszer sem tudott sikeres nagydíjszimulációt teljesíteni - valószínűleg a versenyeken sem terem majd sok babér Prosték számára a 2000-es évben.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Dr. Szondy Máté-Mi lesz, HA... ?!
Dr. Szondy Máté
Mi lesz, HA... ?!
2967 Ft
Costanza Casati-Klütaimnésztra
Costanza Casati
Klütaimnésztra
5942 Ft
Ingatlan.com
  • Tippek
  • Az ingatlanvásárlás menete
Money.hu
  • Hírek
  • Az önerő befektetésével milliókat spórolhatsz a lakáshiteleden, ha van plusz ingatlanod
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.